آخرین وضعیت جاده‌های شرق تهران

سرهنگ مهران کرانیان افزود: امروز محور هراز یکطرفه شده، چون دیروز خیلی بار ترافیکی به سمت تهران تا ساعت یک تا دو نیمه شب ترافیک سنگین بود؛ به این ترتیب بار ترافیکی این محور از صبح امروز نیمه روان است.

مهر: فرمانده پلیس راه شرق استان تهران آخرین وضعیت جاده‌های شرق استان تهران را تشریح کرده و از ترافیک نیمه روان محور هراز خبر داد.

سرهنگ مهران کرانیان افزود: امروز محور هراز یکطرفه شده، چون دیروز خیلی بار ترافیکی به سمت تهران تا ساعت یک تا دو نیمه شب ترافیک سنگین بود؛ به این ترتیب بار ترافیکی این محور از صبح امروز نیمه روان است.
 
ترافیک محور فیروزکوه – دماوند و دماوند – تهران پرحجم است ولی در حد نیمه سنگین نیز نیست
 
وی تأکید کرد: در حال حاضر ترافیک محور فیروزکوه – دماوند و دماوند – تهران پرحجم است ولی در حد نیمه سنگین نیز نیست و تردد‌ها طبق روال عادی این قبیل روز‌ها در حال انجام است؛ اما غروب و شب ممکن است ترافیک نیمه سنگین شود.
 
فرمانده پلیس راه شرق استان تهران افزود: در چند روز اخیر در محور فیروزکوه – دماوند، مشکلی وجود داشت که بیشتر مشکل شهر دماوند بود و جاده را تحت تأثیر قرار داد.
 
وی ادامه داد: مشکل این است که در ورودی دماوند، گیلاوند ۱۶۰۰- ۱۷۰۰ متر از بزرگراه برون شهری که از داخل شهر رد می‌شود، برای لوله گاز کنده شده و با خاک پر کرده‌اند که برآمدگی‌ها و چاله‌هایی به وجود آورده و به بقیه آسفالت نیز سرایت کرده و اتومبیلهای عبوری باید از گرد و خاک رد شوند و حدود ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت در این محدود در همین وضع معطل می‌شوند تا بتوانند از دماوند بگذرند.
 
سرهنگ کرانیان اضافه کرد: با این حال در خود محور مشکل خاصی نداشتیم ولی عدم وجود کمربندی در دماوند بر مشکلات جاده‌ای این منطقه مهم ترافیکی افزوده است.
 
مشکل حادی در جاده امام رضا (ع) نداشته‌ایم

 
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه اکثر سفرهای تعطیلات اخیر به شمال و غرب کشور بوده، خوشبختانه در جاده امام رضا (ع) و در محدوده خاوران و پاکدشت، مشکل حادی نداشته‌ایم، تراکم ترافیکی خاص و حادثه مهمی نیز در این محدوده وجود نداشته است.
 
فرمانده پلیس راه شرق استان تهران در تشریح فعالیت پلیس راه شرق استان تهران در ایام تعطیلات پنج روزه اخیر بیان داشت: علاوه بر حضور پیشگیرانه، برای کنترل ترافیکی موتورسیکلت یا ماشینهایی که احساس می‌کردیم حرکتهای مخاطره آمیزی انجام می‌دهند، با توجه به مصوبات قانونی، اتومبیل‌ها و موتورسیکلتهای تعداد زیادی راننده متخلف را متوقف کردیم.
 
وی اضافه کرد: در این پنج روز نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ دستگاه موتورسیکلت و نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ دستگاه خودرو برای آسایش و امنیت مردم و مسافران قانونمدار، توقیف شد.
 
اگر اجباری ندارید، تحمل کنید و فردا صبح با ترافیک عادی و روان برگردید
 
سرهنگ کرانیان در پایان توصیه‌ای به رانندگان داشت: اگر هموطنان عزیز اجباری ندارند که امروز برگردند، تحمل کنند و فردا صبح با یک جاده و ترافیک عادی و روان برگردند و از این پس به دلیل تراکم ترافیکی اقدام به بازگشت نکنند.
 
وی ادامه داد: اگر به دلیل شرایط کاری و… قصد بازگشت دارند، به هر حال با شکیبایی و به ویژه رعایت سرعت مجاز و حرکت بین خطوط، انقباض ترافیک را کم کنند.
 
فرمانده پلیس راه شرق استان تهران اظهار داشت: علاوه بر رعایت این موارد، هر جا احساس خستگی و خواب آلودگی شد، حتماً توقف کنند تا خستگیشان برطرف شود؛ به دلیل اینکه این خستگی و یک لحظه خواب آلودگی پشت فرمان، آسیبهای جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.