آخرین وضعیت رایزن فرهنگی ایران در بیروت؛ انصاری جراحی شد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد: رایزن فرهنگی ایران در بیروت، شهید نشده بلکه بر اثر شدت جراحات تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی اعزام و فعالیت رایزنان فرهنگی در خارج کشور، «حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در بیروت در عملیات بمب‌گذاری به شهادت نرسیده اما به شدت زخمی است.

همچنین به نقل از وابسته فرهنگی سفارت ایران در بیروت، حجت‌الاسلام انصاری پس از جراحت شدید تحت عمل جراحی قرار گرفته و همچنان دارای نبض حیاتی است.

خانه ملت نیز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه، شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار بیروت را تکذیب کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه دربارهٔ انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، گفته است: متاسفانه در انفجار بیروت،  ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان مجروح شد و حال او وخیم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می کند، تصریح کرد: این یک جنایت ضد انسانی و اقدامی کینه‌توزانه از سوی صهیونیست‌ها و مزدوران آنها است.

افخم با اعلام اینکه تعدادی از شهروندان لبنانی و غیر لبنانی در این اتفاق مجروح و به شهادت رسیده‌اند، افزود: با توجه به اینکه این اتفاق تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت رخ داده وزارت خارجه با حساسیت بیشتری این موضوع را پیگیری می‌کند و اطلاع رسانی کافی را خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: این اتفاق تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت رخ داده و بعضی خبرها انتشار یافته مبنی بر حمله موشکی به سفارت کشورمان صحت ندارد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.