آخرین وضعیت روابط ایران و سوریه/ جزئیات نمایشگاه تولیدات سوریه در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، “حامد حسن” در ابتدای نشست ویژه با خبرنگاران درباره افتتاح نخستین نمایشگاه اختصاصی تولیدات کشور سوریه که از شنبه آینده در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گشایش می یابد، گفت : همانطور که می دانید روابط گرم و قوی میان ایران و سوریه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران وجود داشته است و این روابط بر اساس احترام به اصل حاکمیت و استقلال بوده است.

سفیر سوریه بیان کرد: اساس شکل گیری این روابط حمایت از ملت مظلوم فلسطین، مقابله با سلطه آمریکا در منطقه و حمایت از همه ملتهای مقاوم برای بازپس گیری حقوق شان است.

حامد حسن تصریح کرد: روابط میان ایران و سوریه عمیق و بر اساس منافع و مصالح مشترک است و آنچه می توان گفت این است که روابط مذکور برای هر دو ملت کاملا مفید بوده است.

وی اظهار داشت : روابط میان ایران و سوریه به نفع همه ملتهای منطقه و الگویی قوی برای روابط میان کشورهای اسلامی است.

حامد حسن خاطرنشان کرد: روابط دو کشور استراتژیک است، زیرا بنیانگذار آن رهبران جاوید یعنی امام خمینی(ره) و حافظ اسد بوده اند.

سفیر سوریه در ایران افزود: نقش ایران و سوریه در حمایت از مقاومت لبنان و پیروزی آن در جنگ ۳۳ روزه بر همگان مشهود است و همین نقش، سبب نقشه ها و طرحهای شوم دشمنان شده است.

وی بیان کرد: نقش دو کشور سبب ایجاد بیداری اسلامی شد و تئوری مقاومت را در مناطق دیگر به ویژه عراق، افغانستان و دیگر مناطق تقویت بخشید.

حامد حسن اظهار داشت : روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و سوریه به موازات روابط سیاسی بین دو کشور و هم سطح آن نبوده است، این در حالی است که خواسته های مقامات دو کشور بر تقویت روابط اقتصادی استوار بوده است.

وی گفت: سوریه به رهبری بشار اسد و ایران به رهبری امام خامنه ای بر تقویت روابط و رفع موانع، اهتمام جدی داشته اند، به ویژه اینکه دو کشور در معرض تحریمهای اقتصادی و مالی قرار گرفته اند.

سفیر سوریه بیان کرد: دو کشور باید در راستای تحکیم روابط اقتصادی تلاش کنند به ویژه اینکه دو کشور رهبری مقاومت را بر عهده دارند و در زمینه اقتصادی باید اوضاع به همین  منوال باشد.

وی اظهار داشت : هماهنگی دو کشور به ویژه در زمینه انتقال نفت ایران از طریق عراق به سوریه و دریای مدیترانه و لبنان موثر و سبب ایجاد قطب اقتصادی می شود.

حامد حسن با اشاره به قرارداد تجارت آزاد میان دو کشور که از ابتدای امسال اجرایی شده است، آن را مورد حمایت موسسات و نهادهای دو کشور دانست.

سفیر سوریه در ایران بیان کرد: نمایشگاه تولیدات سوریه شنبه در محل نمایشگاهای بین المللی افتتاح خواهد شد و این می تواند سرآغازی برای تقویت روابط باشد و فرصت مهمی برای بازرگانان دو کشور باشد.

وی اظهار داشت : نمایشگاه شنبه در راس ساعت مقرر و پس از تشریفات در ساعت یازده و نیم به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

حامد حسن گفت : در این نمایشگاه ۲۶۰ شرکت سوریه ای حضور دارند که شامل البسه ، پارچه های پنبه ای، نساجی، مهندسی، مواد آرایشی، صنایع شیمیایی، تولیدات غذایی و دیگر اقلام است.

وی در پایان از هماهنگی قوی میان مسئولان ایرانی و سوری در زمینه برپایی این نمایشگاه سخن گفت و مراتب قدردانی خود از رهبر معظم انقلاب را اعلام کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.