آخرین وضعیت میدانی سوریه/ پیشروی ارتش در حمص و فرار تروریستها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه بی بی سی عربی از فرار گروههای مسلح موسوم به ارتش آزاد از مناطقی در حمص خبر داد.

این شبکه به نقل از گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد اعلام کرد با پیشروی نیروهای ارتش سوریه، اعضای ارتش آزاد مجبور به عقب نشینی از مناطقی در حمص شده اند.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد یک واحد از نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات ویژه و دقیق، چهار دستگاه اتوبوس حامل تروریستها و چهار دستگاه خودرو مجهز به تیربار و ضد هوایی را منهدم کرد، همچنین تجمع تروریستها در میدان  الشعار حلب متلاشی شد.

 وضعیت حلب

در چند عملیات نیروهای ارتش در حلب و حومه آن، دهها تروریست کشته شدند.همچنین مقادیری سلاح از جمله سلاحهای اسرائیلی از تروریستها به دست آمد

نیروهای ارتش سوریه همچنان به پیگرد گروههای تروریستی در برخی مناطق ادامه می دهند و در چند عملیات ویژه توانستند دهها تروریست را به هلاکت رسانده و چندین نفر دیگر را دستگیر کنند، در این عملیاتها، خودروهای  تروریستها نیز منهدم شد.

در حلب، در عملیات ویژه نیروهای ارتش، یک بیمارستان میدانی و سه خودروی مجهز به تیربار دوشکا و سه تیربار ضد هوایی و شش خودرو دیگر که تروریستها برای انتقال سلاح و مهمات استفاده می کردند و همچنین مخفیگاه تروریستها که شماری از سرکردگان آنها در آن حضور داشتند و در نزدیک بیمارستان دارالشفاءو الشعار در میدان الشعار قرار دارد، منهدم شد.

همچنین در این منطقه، در عملیات ویژه دیگر نیروهای ارتش، چهار دستگاه اتوبوس که تروریستها بر آن سوار بودند و چهار دستگاه خودروی مجهز به تیربار دوشکا و دو تیربار ضد هوایی منهدم شد.

نیروهای ارتش همچنین دو خودروی مجهز به تیربار دوشکا و دو خودرو که برای انتقال تروریستها و سلاح و مهمات مورد استفاده قرار می گرفت در نزدیک خانه سالمندان منهدم کردند.

نیروهای ارتش یک کامیون حامل سلاح و مهمات را به همراه تروریستهایی که سوار آن بودند، منهدم کردند.
 
در عملیاتی که نیروهای ارتش برای پاکسازی منطقه کرم الجبل از وجود گروههای تروریستی انجام می دهند، چند تروریست از جمله یک تک تیرانداز کشته شدند.

خبر دیگر اینکه تروریستها به سوی کارگران نظافتچی شهرداری در شهر حلب تیراندازی کردند که به کشته شدن دو نفر منجر شد.
 
وضعیت ادلب

منابع سوری از انهدام چند دستگاه خودروی مجهز به تیربار و هلاکت دهها تروریست در معره  النعمان ادلب خبر دادند.

نیروهای مسلح سوریه همچنین تلاش یک گروه تروریستی برای نفوذ به  داخل سوریه از سمت ترکیه را ناکام گذاشتند که طی آن درگیری میان دو طرف رخ داد و شمار زیادی از  اعضای این گروه کشته و بقیه پا به فرار گذاشتند.
 

پاکسازی خیابان الخندق و کشف سلاحهای اسرائیلی در حمص

 وضعیت حمص

از حمص خبر می رسد که نیروهای ارتش سوریه، خیابان الخندق در محله باب هود را پاکسازی کرده و تعدادی از تروریستها را به هلاکت رساندند.
 


در جریان این عملیات در منطقه الزراعه حومه القصیر، مقادیری سلاحهای مختلف از جمله سلاحهای اسرائیلی کشف و ضبط و چندین تروریست از ملیتهای افغانی و چچنی کشته شدند.


نیروهای ارتش سوریه همچنین چندین بمب به وزن ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم کشف کردند که تروریستها قصد داشتند آن را در مناطق مختلف منفجر کنند.

همچنین در درگیری نیروهای مسلح سوریه با تروریستها در نزدیک مدرسه بلقیس در الخالدیه حمص، تعداد زیادی از تروریستها کشته شدند، همچنین یک کارگاه آماده سازی بمبهای دست ساز در نزدیک مدرسه زنوبیا در این محله کشف شد.

 خنثی شدن نفوذ تروریستها از داخل لبنان

نیروهای مسلح سوریه با دفع حمله تروریستهایی که قصد داشتند از لبنان وارد سوریه در منطقه خربه النعیمات القصیر شوند، شماری از آنها را کشتند.

خبر دیگر اینکه نیروهای واحد منهدسی ارتش سوریه، هشت بمب دست ساز را که گروههای تروریستی در دو راهی الداره الکبیره کار گذاشته بودند، کشف و خنثی کردند. این بمبها یبن ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بودند.

کشته شدن خطرناک ترین تروریست

همچنین در عملیات ویژه نیروهای ارتش، یکی از خطرناک ترین سرکردگان گروههای تروریستی مسلح و برخی دیگر از اعضای گروه وی در منطقه دیرالعصافیر درالغوطه الشرقیه در حومه دمشق به نام یاسین الرفاعی به هلاکت رسیدند.
 


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سید علی:

    با سلام و دعای خیر برای مدافعان حرم حسینی و زینب و ارزوی پیروزی خاندان علوی و رسوایی خاندان فهد لعنت الله علیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.