آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی آقمشهد و دماوند/مخالفت با نصب تله‌کابین کبودوال

رییس سازمان جنگل‌ها ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی جنگل‌های آقمشهد و کوه دماوند گفت: سازمان جنگل‌ها با نصب تله‌کابین کبودوال مخالفت کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، مسعود منصور در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های منابع طبیعی و امضای تفاهمنامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  سازمان جنگل‌ها با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای را برای ایجاد مرکز نوآوری منابع طبیعی منعقد کرده است. از این‌رو ما از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مسائل مرتبط با منابع طبیعی استقبال خواهیم کرد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: درحال‌ حاضر ۱۱ پروژه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به پروژه پخش سیلاب در یکی از کانون‌های بحرانی خوزستان اشاره کرد.

منصور با بیان اینکه «گونه گونی» نیز با همکاری دانشگاه گنبد تقویت شده است، تصریح کرد: از دیگر پروژه‌ها استفاده از این گونه در جلوگیری از بیابان‌زایی است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آخرین وضعیت تله‌کابین کبودوال که در محدوده جنگل‌های ثبت جهانی شده هیرکانی است، تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها با نصب این تله‌کابین در محدوده فعلی مخالفت کرده است و باید محلی جدیدی برای نصب آن در خارج از محدوده ثبت جهانی شده بررسی شود.

منصور در ادامه درپاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی جنگل‌های آق‌مشهد و کوه دماوند تصریح کرد: برای جنگل‌های آق‌مشهد اعاده دادرسی خواسته‌ایم. رییس قوه قضاییه و دادستان کشور نیز موضوع را بررسی کرده‌اند. امیدواریم رای قبلی دادگاه اصلاح شود و سند جنگل‌های آقمشهد را بگیریم.

وی در پایان درباره پرونده وقف دماوند نیز گفت: از پنج پلاک مورد بحث، سند سه پلاک به اسم سازمان جنگل‌ها صادر شده است و برای ثبت سند دو پلاک دیگر نیز درحال پیگیری هستیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.