آخرین وضعیت کوهنوردان گم شده در هیمالیا از زبان کاردار ایران

فروردین ۱۴۰۳

کاردار ایران در پاکستان آخرین وضعیت سه کوهنورد گم شده در مسیر قله برودپیک را تشریح کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از ایسنا، حسین روش در مورد مفقود شدن آیدین بزرگی، مجتبی جراهی و پویا کیوان که هنگام بازگشت از مسیر صعود به قله برود پیک دچار اتفاق شدند اظهار کرد: روز قبل در محل سفارت جلسه‌ای را با کوهنوردان با تجربه منطقه برگزار کردیم و آخرین اطلاعات مربوط به این سه کوهنورد را که از طریق GPS و عکس‌های منطقه‌ای در اختیار داشتیم بررسی کردیم. در این بررسی‌ها سه نقطه به عنوان نقاط احتمالی که این سه کوهنورد می‌توانند در آن مکان‌ها حضور داشته باشند، تعیین شد.

وی افزود: درخواست جست‌وجو روز قبل از طریق سفارت پیگیری شد و امروز یک تیم امدادی همراه دو فروند بالگرد به منطقه اعزام شد. این بالگردها از طریق منطقه اسکاردو به بیس کمپ رفتند که به سبب نامساعد بودن شرایط جوی نتوانستند جست‌وجو را ادامه دهند. به همین منظور به بیس کمپ بازگشته و منتظر بهبود شرایط جوی شدند. ساعتی بعد از اینکه شرایط جوی بهتر شد، دوباره جست‌وجوها آغاز شد.

کاردار ایران ادامه داد: با توجه به اینکه کوهنوردان ایرانی در ارتفاع ۷۴۰۰ متری حضور دارند و شرایط جوی آن منطقه بسیار نامساعد است، بالگردها نتوانستند جست‌وجو را انجام دهند و دوباره به کمپ اصلی بازگشتند. اکنون منتظر هستیم تا شرایط جوی کمی مساعد شود تا این بالگردها جست‌وجوها را دوباره آغاز کنند و این چند منطقه که احتمال حضور کوهنوردان ما در آن‌ها وجود دارد، را جست‌وجو کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که این جست‌وجوها تا چه مرحله‌ای ادامه خواهد داشت گفت: تمام تلاش‌ها این است که بتوانیم اطلاعات دقیق‌تری از مکان حضور این کوهنوردان پیدا کنیم و تا اطلاعات کامل نشود، نمی‌شود چیزی گفت. البته با در نظر گرفتن شرایط نامساعد جوی کار سخت است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.