آخرین وضعیت ‌ایرانیان ربوده شده در لیبی‌

معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه گفت: دولت لیبی مسئول است طبق کنوانسیون‌های حقوقی کنسولی تلاش کند ایرانیان بی گناهی که در لیبی ربوده شده‌اند آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن قشقاوی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت ایرانیان ربوده شده در لیبی اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس سازمان ملل با همتای لیبیایی خود در مورد آزادی این زندانیان مذاکره کرده است.

وی افزود: تاکنون دوبار این افراد توانستند با خانواده‌های خود تماس داشته باشند و آخرین آن هم هفته گذشته بوده و ما از سالم بودن آنها اطمینان داریم.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: دولت لیبی مسئول است طبق کنوانسیون‌های حقوقی کنسولی تلاش کند ایرانیان بی‌گناهی که در لیبی ربوده شده‌اند آزاد شوند.

قشقاوی در مورد وضعیت ایرانیان زندانی در سوریه هم بیان کرد: تجربه موفقی برای رهایی زائران قبلی داشتیم و از همان تجربه می‌توان برای آزادی زندانیان کنونی استفاده کرد تا این بار نیز شاهد آزادی آنان باشیم.

وی در مورد اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امارات در مورد جزایر سه‌گانه گفت: در این مورد بارها صحبت شده و موضع هم گرفتیم و اکنون بحث تنها بر سر جزیره ابوموسی است و آن هم سوءتفاهم اداری بوده که حاضریم با اماراتی‌ها در این مورد گفت‌و‌گو کنیم.

معاون وزیر امور خارجه گفت: کسی حاضر نیست موضوع تمامیت ارضی کشور خود را با حضور کشور ثالثی مطرح و پیگیری کند و ما اکنون روابط خوبی با دولت امارات داریم و امیدواریم در سایه تبادل هیئت‌ها و دیگر روابط روز به روز شاهد گسترش روابط دوجانبه با امارات باشیم.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.