آدرس‌های پیشنهادی در فایرفاکس

جام جم آنلاین: یکی از امکاناتی که مرورگر فایرفاکس در اختیار شما قرار می‌دهد، نمایش فهرستی از سایت‌های مشابه عبارات وارد شده در نوار آدرس است.

به‌عنوان مثال چنانچه در گذشته سایت‌های مختلفی را مشاهده کرده باشید که آدرس یا عنوان آنها شامل عبارت game باشد، هنگامی که قصد ورود به سایت جدیدی را داشته باشید که در آدرس آن عبارت am وجود داشته باشد، این سایت‌ها به‌عنوان سایت‌های پیشنهادی برای شما نمایش داده می‌شود.

به‌کارگیری این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است اما برخی کاربران نیز تمایلی به فعال بودن این قابلیت ندارند، چرا که با وارد کردن یک حرف، فهرستی از سایت‌هایی که قبلا به آنها مراجعه کرده‌اند نمایش داده می‌شود و نمایش این فهرست نیز در هر شرایطی برایشان خوشایند نیست!

این فهرست پیشنهادی از دو بخش کنترل و تکمیل می‌شود که یکی از این دو بخش مربوط به تاریخچه مرورگر و دیگری مربوط به گزینه‌هایی برای فعال یا غیرفعال کردن آن است.

چنانچه شما هم جزو افرادی هستید که به فعال بودن این قابلیت تمایلی ندارید، می‌توانید با طی مراحل زیر، روی دو بخش فوق کنترل داشته باشید و در صورت نیاز نیز این قابلیت را غیرفعال کنید:

۱ـ ابتدا مرورگر فایرفاکس را اجرا کنید.

۲ـ از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کنید. (چنانچه منوهای کلاسیک فعال نیست، روی گزینه Firefox کلیک کرده و پس از آن گزینه Options را انتخاب کنید.)

۳ـ تب Privacy را انتخاب کنید.

حذف تاریخچه مرورگر

۴ـ روی گزینه clear your recent history کلیک کنید.

۵ـ در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه Everything را انتخاب کرده و با کلیک روی Clear Now نسبت به حذف تاریخچه مرورگر اقدام کنید.

پیشنهاد‌های بوکمارکی

از این پس هیچ یک از سایت‌هایی که قبلا مشاهده کرده‌اید به‌عنوان آدرس‌های پیشنهادی در نوار آدرس نمایش داده نخواهد شد، اما همچنان سایت‌هایی که در فهرست بوکمارک‌های شما قرار گرفته باشد، نمایش داده می‌شود که برای غیرفعال‌سازی نمایش از این فهرست باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۶ـ در بخش Location Bar از تب Privacy، گزینه موجود در فهرست کشویی را به یکی از حالت‌های History یا Nothing تغییر دهید. توجه داشته باشید در صورتی که تاریخچه مرورگر حذف نشده باشد و حالت History نیز انتخاب شده باشد، این قابلیت فعال بوده و به ارائه پیشنهاد هنگام وارد کردن آدرس سایت‌ها می‌پردازد اما در صورتی که گزینه Nothing را فعال کنید حتی اگر تاریخچه مرورگر را نیز خالی نکرده باشید و سایت‌های بسیاری را نیز در فهرست بوکمارک‌های خود ذخیره کرده باشید، این قابلیت غیرفعال خواهد بود و هیچ سایتی در نوار آدرس به شما پیشنهاد داده نخواهد شد. (جام جم – ضمیمه کلیک)

نویسنده: امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.