آراء پرونده رسوایی رسانه‌ای مرداک

جام جم آنلاین: پس از بررسی‌های طولانی امروز قرار است آرا برخی از متهمان پرونده رسوایی رسانه‌ای “رابرت مرداک” امپراتور عرصه رسانه‌های جهانی اعلام شود.

روزنامه دیلی‌تلگراف اعلام کرد: سرویس بازپرسی سلطنتی انگلیس امروز قرار است آرا برخی از متهمان و خبرنگاران دخیل در پرونده رسوایی رسانه‌ای مرداک را اعلام کند.

بر این اساس، امروز ۱۱ خبرنگار سابق و کنونی و یک نفر غیر خبرنگار، که پیش از این بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بودند، امروز احکام خود را دریافت می‌کنند.

از آغاز تحقیقات پرونده رسوایی رسانه‌ای در ماه ژانویه گذشته تاکنون، در مجموع ۲۴ نفر که ۱۵ خبرنگار کنونی و سابق میان آن‌ها حضور دارند، بازداشت شده‌اند.

پرونده شنود مکالمات تلفنی که از آن با عنوان رسوایی رسانه‌ای مرداک یاد می‌شود، از سال گذشته آغاز شد. در این پرونده مقامات ارشد و تعداد زیادی از خبرنگاران شرکت‌های “نیوزاینترنشنال” و “نیوزکورپوریشن” متعلق به “رابرت مرداک” مالک امپراطوری رسانه‌ای غرب، متهم به اقدامات غیرقانونی، و همچنین فشار به مقامات سیاسی هستند.

این پرونده علاوه بر اینکه موجب از بین رفتن اعتبار این شرکت‌ها و نهایتا تجزیه آن‌ها شده، موجب شد تا رابرت مردوخ نیز از مدیریت شرکت‌های رسانه‌ای خود استعفا دهد. همچنین نام “دیوید کامرون” نخست‌وزیر کنونی انگلیس و “تونی بلر” نخست‌وزیر اسبق انگلیس نیز در لیست بلندبالای سیاستمدارانی قرار دارد که با رابرت مردوخ ارتباطات نزدیک داشته و با وی همکاری می‌کرده‌اند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.