آراستگی و پوشش مناسب جامعه را از آسیب‌های روانی و جسمی دور می‌کند

۲۳م آذر ،

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کرمانشاه معتقد است، رواج بدحجابی و بی حجابی سبب بروز آسیب های فراوانی در جامعه می‌شود.

محسن کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، ابراز داشت: حجاب برای تمام اشخاص یک ضرورت عقلانی و فطری است که از آغاز حیات بشر مطرح بوده و در بین همه انسانها مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه حجاب و برخورداری از پوشش مناسب فقط مخصوص زنان نیست و همه آحاد جامعه باید پوشش مناسب برای خود انتخاب کنند، اذعان داشت: متاسفانه در جامعه کنونی ما اینطور جا افتاده که حجاب فقط مخصوص زنان است، در حالی که چنین دیدگاهی می تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد، چرا که مفهوم واقعی حجاب چنین نیست.

کرمی هدف و فلسفه اصلی حجاب را دستیابی به عفت عمومی عنوان و اذعان داشت: آراستگی ظاهری پاکیزگی جسمی و روحی انسان را در پی دارد و از نظر فطری یک ضرورت است، به این معنا که حتی در جوامعی که دین ندارند نیز توجه و پرداختن به پوشش مناسب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی سپس از نگاه ویژه اسلام به حجاب و مقوله آراستگی ظاهری سخن گفت و اذعان داشت: اسلام به طور ویژه و منطقی حجاب را مورد توجه خاص قرار داده و این یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این دین است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: حجاب به معنای عام آن آراستگی شخصیتی اشخاص را به دنبال دارد و جامعه را از آسیب‌های روانی و جسمی دور می‌کند.

کرمی اذعان داشت: پوشش مناسب یک جامعه نشان از فرهنگ غنی آن جامعه دارد و بنیادهای اصلی این فرهنگ در خانواده نهاده می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین و اولین نهاد تربیتی وظیفه مهمی در این زمینه دارد که در نهایت می‌تواند در کشاندن جامعه به سوی کمال اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: خلاهای تربیتی و اخلاقی یک جامعه آن را به سوی بدحجابی و بی حجابی می کشاند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.