آرامش باردیگر به حلب بازگشته است

جام جم آنلاین: با پاک‌سازی بیشتر مناطق شهر حلب از باندهای مسلح معارض دولت به دست نیروهای امنیتی، آرامش به این شهر شمالی سوریه بازگشته است.

به گزارش پرس تی ‌وی،ارتش سوریه روز سه‌شنبه (۱۰ مرداد، ۳۱ ژوئیه) اعلام کرد، ۱۰ تن از شورشیان مسلح در مناطق صلاح‌الدین و صاخور از پا درآمده‎اند.

با این حال، نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان مسلحی که از خارج حمایت می‌شوند همچنان در بخش‌هایی از شهر با یکدیگر درگیر هستند.

بر اساس آخرین گزارش‎ها، نیروهای امنیتی سوریه در حال حاضر با گروه‎های مسلح تروریست در بخش‌های هم‎جوار با مرز لبنان، درگیر هستند.

در تحولی دیگر، بر اثر انفجار مواد منفجره‌ای که روز سه‌شنبه هنگام کارگذاشتن در یک کارخانه در شهر حلب به طور تصادفی رخ داد، ۱۰ شورشی کشته یا مجروح شدند.

در همین حال، دولت سوریه می‌گوید شورشیان مسلح در شهرهای دمشق و حلب علیه غیرنظامیان مرتکب “جنایات هولناک” می‌شوند.”

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه روز سه‌شنبه در دو نامه خطاب به رئیس شورای امنیت سازمان ملل و دبیر کل این سازمان اعلام کرد، شورشیان مورد حمایت عربستان، قطر و ترکیه از غیرنظامیان در حلب به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و هر کسی را که از جنایات آن‌ها حمایت نکند، می‌کشند.

ارتش سوریه روز شنبه عملیات گسترده‌ای را برای پاک‌‌سازی حومه جنوب غربی حلب از وجود گروه‌های مسلح آغاز کرد و پس از چند روز درگیری، آرامش باردیگر به این شهر بازگشته است.

نیروهای امنیتی سوریه روز یک‌شنبه نیز شمار زیادی از تروریست‌های مسلح را که سعی داشتند از مرز ترکیه وارد آن کشور شوند، از پا درآوردند.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ عرصه خشونت‌هایی از سوی گروه‌های مسلح است که در جریان آن صدها تن از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

دولت‌های غربی از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌خواهند از قدرت کناره‌گیری کند. با این حال، روسیه و چین به شدت مخالف فشار غرب برای کناره‌گیری اسد از مقام خود هستند.

دولت دمشق می‌گوید این هرج‌ومرج‌ها از خارج سوریه سازمان‌دهی و هدایت می‌شود و بر اساس گزارش‌های موجود، شمار زیادی از شبه‌نظامیان مسلح اتباع خارجی هستند که بیشتر از کشورهای مصر، الجزایر، عربستان سعودی و افغانستان برای ایجاد ناآرامی وارد سوریه شده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.