آرامش بر بازار مرغ بروجرد حاکم است/ ذخیره سازی نهادهای طیور

مرضیه مرادی در گفتگو با مهر در این رابطه اظهار داشت: در ماه رمضان شاهد بالا رفتن قیمت مرغ در بروجرد و به دنبال آن نارضایتی مردم به خاطر عدم توانایی در خرید مرغ بودیم.

وی افزود: در پی این مشکل چندین کارگروه برای تنظیم بازار مرغ و کنترل آن با همکاری اتحادیه مرغداران و جهاد کشاورزی تشکیل شد.

مرادی تصریح کرد: تهیه لیست جوجه ریزیها از طریق جهاد کشاورزی، قرار دادن اکیپ بازرسی به طور شبانه روزی در کشتارگاهها و اعلام نرخ مصوب دولتی از دیگر اقدامات ما در تنظیم بازار مرغ بوده است.

وی با اشاره به گرفتن سهمیه یکهزار تن کنجاله سویا از استان، عنوان کرد: همچنین به منظور تنظیم بازار مرغ رقمی معادل ۷۲ میلیون تومان به صورت نقدی یارانه از استان دریافت کرده ایم.

رئیس اداره معدن صنعت و تجارت بروجرد با اشاره به توزیع ۶۰۰ تن مرغ یارانه ای در میان شهروندان بروجردی، یادآور شد: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ بدون یارانه در این شهرستان پنج هزار و ۳۰۰ تومان است.

مرادی افزود: با اعلام این مبلغ به تمام مرغداران و نمایندگیهای فروش آنها بازار مرغ بروجرد از یک ثبات نسبی برخوردار است.

وی یادآور شد: برای مواجه نشدن با مشکل افزایش قیمت مرغ با همکاری اتحادیه مرغداران بروجرد به دنبال تهیه کنجاله سویا هستیم که در فصل سرما دچار کمبود نشویم و قرار است در این زمینه اقدام به ذخیره سازی نهاده های مورد نیاز کنیم.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.