آرامش قیمت مسکن در جنوب تهران

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/شاید اگر وام خرید مسکن به میزان ناچیزی افزایش پیدا کند، فروشنده‌ها در بازار مسکن نسبت به مبلغ پیشنهادی بی‌اعتنایی کنند و قیمت پیشنهادی فروش واحدهاشان را افزایش ندهند، اما طبق گفته بعضی از مشاوران املاک، ۵۰ میلیون تومان به عنوان مبلغ وام خرید مسکن، حداقل فروشنده‌ها در بازار مسکن جنوب تهران را تشویق یا وسوسه به افزایش قیمت پیشنهادی فروش خواهد کرد.
به گزارش ممتاز ؛ این بنگاهدار املاک تاکید کرد: همان‌طور که وام خرید مسکن ۱۲ میلیون تومانی به ۱۸ میلیون و بعد به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت شاهد نوسان قیمت در بازار مسکن بودیم و حال اگر رقم فعلی وام به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد، دست کم در مناطق جنوبی تهران باید منتظر نوسان قیمت باشیم.
صالحی دربارهٔ روند نوسان قیمت در بازار خرید و فروش بر اساس افزایش وام خرید مسکن به «دنیای اقتصاد» گفت: اگر وام مسکن یکباره به متقاضیان عرضه شود، قیمت خرید مسکن هم بلافاصله رشد پیدا خواهد کرد که البته با این روند وام دهی بعید به نظر می‌رسد.
وی در ادامه افزود: به طور یقین پرداخت وام خرید مسکن به هر مبلغی نیاز به سپرده‌گذاری دارد که این مدت زمان را بانک وام دهنده تعیین می‌کند، اگر به فرض مثال: سپرده‌گذاری برای دریافت مبلغ تازه وام خرید مسکن یکسال باشد، قیمت واحدهای مسکونی هم طی این مدت با نوسان روبه‌رو خواهد شد یعنی مرور زمان سبب رشد تدریجی قیمت خواهد شد.
این مشاور املاک در رابطه با ارزش وام ۵۰ میلیون تومانی در بازار خرید مسکن خاطر نشان کرد: ما هر ساله با ۲۵ تا ۳۰ درصد تورم روبه‌رو هستیم با این حساب تاثیر این میزان تورم بر وام خرید مسکن ۵۰ میلیون تومانی سبب خواهد شد تا ارزش وام حداقل به ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان تقلیل یابد.
به هر حال این مبلغ وام در بعضی از محله‌های تهران رونق مقطعی را به همراه خواهد داشت.
صالحی دربارهٔ وضعیت فعلی بازار مسکن در بخشی از جنوب تهران اظهار کرد: نسبت به یک هفته قبل تعداد مراجعه‌کننده‌هایی که ختم به معامله خرید می‌شود افزایش‌یافته است و فروشنده‌ها هم فعلا اقدامی در جهت افزایش قیمت نکرده‌اند زیرا در حال حاضر فروشنده در بازار فروش بسیار است خریداران به محض دستکاری قیمت توسط مالک سراغ فایل فروش دیگری می‌روند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.