آرامش همراه با کاهش بازار سکه در هفته گذشته

روند عادی بازار سکه در هفته گذشته به دنبال هشدارهای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و برخی کنترل های قیمتی کاهشی بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، افت و خیز اندک نرخ دلار آمریکا و نوسان آن بین بهای ۱۹۰۳ تا ۱۹۲۱ تومان در هفته قبل محوریت قیمت ها را در بازار سکه با نوسانی جزئی رو به نزول کرد و بهای سکه بهار آزادی از۷۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در پایان هفته به ۷۰۵ هزار تومان رسید.
بنابراین گزارش در روز شنبه قیمت ها در بازار سکه نسبت به پنجشنبه گذشته بالا کشید اما در غروب این روز با روندی نزولی بهای سکه بهار آزادی در طرح قدیم و امامی بعد از رسیدن تا سطح ۷۲۰ و ۷۱۷ هزارتومان به سمت بهای ۷۱۶ و ۷۱۳ هزارتومان حرکت کرد.
نیم سکه و ربع نیز با قیمت ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه ۱ گرمی با نرخ ۱۰۸ هزارتومان در پایان معاملات این روز به فروش رسیدند.
این گزارش می افزاید: در روز یکشنبه قیمت ها در بازار سکه با توجه به نرخ ۱۹۰۳ تومانی دلار تا سطح ۷۰۸ هزارتومان برای طرح قدیم و ۷۰۵ هزارتومان برای طرح امامی پایین آمد، نیم سکه و ربع سکه هم با کاهش ۳۵۰۰ و ۱۵۰۰ تومانی، با نرخ ۳۵۳ و ۱۸۰ هزارتومان در بازار معامله شدند، اما سکه ۱ گرمی با همان بهای ۱۰۸ هزارتومان فروخته شد.
برپایه این گزارش روز دوشنبه بازار سکه شاهد رشد ۵ هزارتومانی سکه بهار آزادی و ۲ هزارتومانی نیم سکه بود و آنها را با بهای ۷۱۳ و ۷۱۰ هزارتومان در طرح قدیم و امامی و ۳۵۵ هزارتومان در نیم سکه  به فروش رساند، ربع سکه و سکه ۱ گرمی در این روز شاهد رشد ۲ و ۱ هزارتومانی بودند.
براساس این گزارش با نوسان خفیف دلار در روز سه شنبه بهای سکه طرح قدیم و نیم سکه ثابت ماند اما سکه طرح امامی ۱۰۰۰ تومان و ربع سکه ۱۵۰۰ تومان کاهش یافتند، سکه ۱ گرمی با افت ۵۰۰ تومانی به ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.