آرزوهای «پولدی» در لندن

جام جم آنلاین: لوکاس پودولسکی می‌گوید پیوستن‌اش به تیم فوتبال آرسنال برای فصل آینده هیچ موضوع پیچیده و بزرگی نبوده و او بسیار آسان و راحت به این کار دست زده است.

به اعتقاد این مهاجم آلمانی، آرسنال از بهترین‌ها در جهان این ورزش و صاحب یک سرمربی کلاس جهانی همچون آرسن ونگر است. ‌

پودولسکی ۲۷ ساله و چپ‌پا و گلزن که فصل گذشته تیمش با کسب رتبه ماقبل آخر در جدول رده‌بندی لیگ دسته اول آلمان مستاجر دسته دوم آن شد، پیش از اتمام آن مسابقات با توپچی‌های شهر لندن برای بازی در جمع آنان در فصل آینده به توافق رسید و به این ترتیب یک نامدار و باکلاس و غیرانگلیسی دیگر نیز به جمع مردان خارجی پرشماری پیوست که تا به حال با ونگر فرانسوی کار کرده‌اند.

پولدی که در ازای ۱۳ میلیون یورو از کلن به ورزشگاه «الامارات» شهر لندن آمده و به‌رغم سقوط تیمش به دسته‌ای پایین‌تر با زدن ۱۸ گل‌باز هم از معدود خوب‌های کلن در فصل توام با فلاکت گذشته بود، می‌گوید: «به محض این که از آرسنال با من تماس گرفتند، فهمیدم همین راه درست برای من است. آرسنال بدون شک نامی بزرگ و باشگاهی معتبر در این ورزش است و تمامی شرایط و فضا و امکانات باشگاه‌های معتبر و کلاسیک را دارد و سرمربی آن نیز مردی پرسابقه و خوشنام است.»

پودولسکی در سال ۲۰۰۶ انتقال پرسروصدا،‌ اما نه‌چندان موفقی به بایرن مونیخ داشت و طی سه فصلی که در آنجا گذراند، هرگز تمام توانایی‌های خود را ارائه نداد و حالا این بیم وجود دارد که آن سناریو برای وی در لندن هم تکرار شود و در هر حال در این قضیه تردیدی وجود ندارد که او در باشگاه بالنسبه کوچک محبوبش یعنی کلن، صرف‌نظر از جدل‌های فصل آخر، اوقات خوش‌تر و موفق‌تری را سپری کرد و هیچ‌جا به اندازه کلن راحت و موفق نبود.

با این حال وی می‌گوید: «شاید در بدو ورودم به ایالت باواریای آلمان بیش از حد جوان بودم و نتوانستم خودم را به شکل لازم با مسائل وفق بدهم. اینک شرایط با آن زمان بسیار فرق می‌کند و بسیار پخته‌ترم و فکر می‌کنم بهتر می‌توانم با شرایط موجود وفق یابم و چیزی بشوم که باید باشم.»

برای پولدی پیوستن به دو سه تیم دیگر بوندس‌لیگا هم امکان‌پذیر بود، اما از این را نخواست و ترجیح داد چالشی تازه در کشوری بجز آلمان داشته باشد.

از سوی دیگر او مایل نبود با الحاق مجدد به تیمی آلمانی، افسردگی هواداران کلن که وی را بسیار دوست می‌داشته‌اند، از نو ببیند.

پیوستن او به آرسنال مصادف با تلاش‌های نه‌چندان مثمرثمری بوده که آرسنال برای حفظ بهترین گلزن فصل گذشته و کاپیتان هلندی خود «رابین فان پرسی» طی هفته‌های اخیر صورت داده، ولی اگر این چپ‌پای ۲۹ ساله سرانجام برود، چه‌بسا «پولدی» انتخاب نخست و اصلی ونگر برای پرکردن جای او بدون اعلام صریح این نکته به وی و دیگران بوده باشد و چه‌بسا این کار بزرگ، هدف و آرزوی عمده این تیزپای ضربتی و فرصت‌شناس هم باشد.

D.P.A – مترجم: ‌وصال روحانی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.