آرزوی کاریکاتوریست‎های خارجی دریافت جایزه از دوسالانه تهران است

۰۵خردادماه،

با هنرمندان دهمین دوسالانه کاریکاتور/ آرش فروغی:

کاریکاتوریست جوان کشورمان گفت: اکنون ما به جایی رسیده‎ایم که بسیاری از کاریکاتوریست‎های خارجی آرزوی گرفتن جایزه از دوسالانه ما را دارند و پس از دریافت آن را به مردم کشورشان تقدیم می‎کنند.

آرش فروغی، شرکت کننده دهمین دوسالانه کاریکاتور در گفت‎وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ سطح آثار ارائه شده در این دوسالانه گفت: کیفیت کاریکاتورهایی که در نمایشگاه دوسالانه دیدم نسبت به سال‎های قبل بسیار بهتر بود. در واقع تنها مشکل این دوره از دوسالانه تعویق دوساله آن بود وگرنه آثار واقعا جالب توجه بودند.

این هنرمند که ۴ کاریکاتور چهره او در نمایشگاه دوسالانه دهم به نمایش درآمده است دربارهٔ حضور شرکت کنندگان خارجی در دوسالانه دهم گفت: کاریکاتوریست‎های خارجی بسیار شناخته شده‌ای در این دوره شرکت کرده بودند، کسانی مانند یوری کوزووکی که البته در فاصه برگزاری دوسالانه فوت کرد اما واقعا باور کردنی نبود که اثری از او در این دوسالانه دیده شود.

وی همچنین دربارهٔ داوران خارجی دوسالانه نیز اظهار کرد: داورانی که از برزیل و مکزیک دعوت شده‌اند جز سه نفر برتر جهان در رشته کاریکاتور بوده و بسیار سرشناسند و حضور آنان از سطح بالای دوسالانه تهراندر مجامع کاریکاتور خارجی حکایت دارد.

فروغی با بیان اینکه داشتن رتبه پنج ستاره برای دوسالانه کاریکاتور بسیار موفقیت آمیز است افزود: اکنون ما به جایی رسیده‎ایم که بسیاری از کاریکاتوریست‎های خارجی آرزوی گرفتن جایزه از دوسالانه ما را دارند و پس از دریافت آن را به مردم کشورشان تقدیم می‎کنند.

وی افزود: البته این آرزوی بسیاری از کاریکاتوریست‌های ایرانی از جمله خود من نیز هست.

این کاریکاتوریست جوان همچنین حضور هنرمندان جوان را بسیار خوب ارزیابی کرده و گفت: سطح بالای کارهای هنرمندان جوان ایرانی نشان می‎دهد که کاریکاتور ما در جایگاه بالایی قرار دارد و زحمات خانه کاریکاتور به ثمر نشسته است.

آرش فروغی متولد ۱۳۶۷ شهرستان خرم‌آباد است. او از سال ۱۳۸۲ فعالیت در رشته کاریکاتور را آغاز کرد و سال ۱۳۸۳ در بیست و سومین جشنواره هنر های تجسمی دانش‌آموزان کشور برگزیده شد. فروغی همچنین سال ۱۳۸۸ در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی هنر های تجسمی جوانان (گرگان) جایزه سوم رشته کاریکاتور را دریافت کرد و در هفدهمین دوره آن برگزیده شد.

انتهای پیام
۶۵/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.