آرمان ۱۵ خرداد در متن بیداری اسلامی شنیده می شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، در این بیانه آمده است: نیمه خرداد، یادآور آغاز قیام ملتی مؤمن و انقلابی است که با لبیک به رهبر فقیه و فرزانه خود، ‘بیداری اسلامی’ در برابر طاغوت را نوید داد و اراده‌های خویش را برای درهم شکستن کاخ فرعونیان رژیم ستم‌ شاهی مستحکم ساخت.

این بیانیه تصریح کرده است: این قیام گرچه در آغاز به وحشیانه ‌ترین صورت سرکوب شد، اما خون شهیدان گلگون‌کفن، از جوش و خروش نایستاد و چون دریایی خروشان، رژیم منحوس پهلوی را در برگرفت و با مقاومت و پایداری ملت ایران در راهی که امام و مقتدایشان ترسیم می‌کردند، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیمه خرداد، همچنین یادآور به سوگ نشستن ملت ایران، در غم فراق بنیانگذار انقلاب اسلامی و آغازگر نهضت عظیم بیداری اسلامی است.

شورای نگهبان در این بیانیه می افزاید: اما با وجود گذشت ۲۳ سال است از عروج ملکوتی آن بزرگوار، ملت مسلمان ایران همچنان استوار و سرافراز ایستاده است و بر تحقق آرمان‌های شهدای قیام ۱۵ خرداد پافشاری می‌ کند و امیداور است پرچم اسلام ناب محمدی(ص) بر تمام قلل رفیع جهان، به اهتزاز درآید.

در این بیانیه تصریح شده است: اکنون در حالی که هنوز نیم قرن از آغاز نهضت عاشورایی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نگذشته است، آرمان شهدای ۱۵ خرداد در متن بیداری اسلامی شنیده می ‌شود و ملت‌های مظلوم بحرین، فلسطین، مصر، یمن، عربستان و دیگر بلاد اسلامی، صف آرایی خویش در برابر فرعون‌ها و طاغوت‌های وابسته به استکبار جهانی را با خون شهدای مطهرشان، تضمین کرده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است:شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و رحلت جانسوز امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، بار دیگر همراه با ملت مسلمان ایران، با آرمانهای امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، تجدید میثاق کرده و از خداوند متعال، پیروزی همه مستضعفان و ستمدیدگان در برابر مستکبران را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.

سیام ** ۹۱۰۳ ** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۱۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.