آرژانتین، نیجریه و بوسنی چگونه به جام جهانی ۲۰۲۴ رسیدند؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال ملی – آرژانتین با قهرمانی در منطقه آمریکای جنوبی به عنوان تیم اول این قاره راهی جام جهانی ۲۰۲۴ شد.

به گزارش ممتاز؛ این تیم در ۱۶ بازی ۳۲ امتیاز بدست آورد. یاران مسی در مسیر جام جهانی ۹ برد و ۵ مساوی و ۲ باخت بدست آوردند که دو شکست آنها مقابل ونزوئلا و اروگوئه بود. بهترین برد آنها پیروزی ۴- صفر مقابل اکوادور بود. لیونل مسی با ۱۰ گل و گونزالو هیگواین با ۹ گل زده بهترین گلزنان آرژانتین در مسیر جام جهانی بودند.
نیجریه در مرحله گروهی در گروه F با مالاوی، کنیا و نامیبیا همگروه بود. این تیم با ۳ برد و ۳ تساوی و ۱۲ امتیاز به مرحله بعدی صعود کرد. نیجریه در خانه مقابل نامیبیا و مالاوی پیروز و با کنیا مساوی کرد اما در بازی برگشت کنیا را برد. عقاب ها در مرحله پلی اف نیز به اتیوپی برخورد کردند که با دو برد ۲-۱ و ۲- صفر در نهایت راهی جام جهانی شدند. امانوئل امنیکه با ۳ گل زده بهترین گلزن نیجریه در راه جام جهانی بود.
بوسنی بعد از اینکه در دروه قبلی جام جهانی فقط یک گام کم آورد، امسال برای اولین بار راهی جام جهانی شده است. بوسنی در گروه G مقدماتی قاره اروپا با یونان، اسلواکی، لیتوانی، لتونی و لیختن اشتاین همگروه بود و با ۲۵ امتیاز بالاتر از یونان راهی جام جهانی ۲۰۲۴ شد. این تیم ۸ از بازی از ۱۰ دیدار خود را با برد پشت سر گذاشت و فقط یک باخت در مسیر جام جهانی متحمل شد. بوسنایی ها با برد ۸-۱ مقابل لیختن اشتاین مسابقات را آغاز کردند و سپس لتونی را ۴-۱ بردند. در سومین در خانه یونان مساوی کردند و در بازی بعد با ۳ گل لیتوانی را بردند. پیروزی ۳-۱ مقابل یونان و ۵- صفر مقابل لتونی سبب افزایش امیدواری های این تیم شد اما شکست خانگی مقابل اسلواکی سبب ناامیدی شد. اگرچه آنها در بازی برگشت با برد ۲-۱ این باخت را جبران کردند. دو برد ۴-۱ مقابل لیختن اشتاین و ۱- صفر در خانه لیتوانی پایان کار این تیم بود. ادین ژکو با ۱۰ گل زده بهترین گلزن بوسنی در مسیر جام جهانی بود. ویداد ایبسوویچ با ۸ گل پشت سر او قرار گرفت.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.