آرژانتین: قاضی پرونده آمیا به تهران می​رود

۱۲ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر خارجه آرژانتین در گفت و گو با یک رادیوی محلی در آرژانتین گفت: قاضی “رودولفو کانیکوبا کورال” و بازپرس “آلبرتو نیسمن “بازپرس اصلی پرونده انفجار آمیا برای ثبت شهادت طرف های ایرانی راهی تهران می‌ شوند. وی به تاریخ دقیق این سفر اشاره ای نکرده است.

 تیمرمن همچنین گفت: “شاید با بازجویی‌های تازه شواهد تازه‌ای به میان بیاید یا راه‌های تازه‌ای برای این پرونده باز شود.”

تیمرمن مدعی شد: وزیر دفاع ایران و ۷ نفر دیگر که نامشان در پرونده انفجار آمیا به میان آمده است قرار است به سوال های قاضی تحقیق پرونده در تهران پاسخ بدهند.

وزیر خارجه آرژانتین گفت: “من اطمینان کسب کرده‌ام که او (وزیر دفاع ایران)باید در این جلسه باشد و او در جلسه حاضر خواهد شد.”

ایران و آرژانتین اخیرا توافق کردند که دربارهٔ پرونده انفجار ساختمان یهودیان در بوینوس آیرس در ۱۹ سال پیش تحقیق کنند. ۴ روز پیش رییس جمهوری آرژانتین از توافق کشورش با ایران برای تشکیل یک کمیته مستقل برای انجام تحقیقات در مورد انفجار آمیا خبر داد

بر اساس این توافق قرار است برای رسیدگی به این پرونده یک کمیته حقیقت‌یاب از پنج قاضی مستقل که هیچ‌یک شهروند ایران یا آرژانتین نباشند تشکیل شود.

قبل از این علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای آرژانتینی خود در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا اتیوپی در یکشنبه هفته جاری دربارهٔ سفر قاضی و بازپرس پرونده آمیا به تهران برای تحقیق و برگزاری جلسه با بعضی مقامات کنونی و سابق ایرانی که نامشان در پرونده انفجار آمیا ذکر شده است، توافق کرده اند.

  رژیم صهیونیستی و بعضی گروه های یهودی در آرژانتین به این توافق ایران و آرژانتین اعتراض کرده اند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.