آزادسازی قیمت‌ها بازار خودرو را آشفته‌تر می‌کند

۲۸م آذر ،

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها بازار خودرو را آشفته‌تر می‌کند، گفت: این اقدام باب سوء‌استفاده و دلال بازی‌ها را هموار‌تر خواهد کرد.

 علی علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تصمیم دولت به آزاد‌سازی قیمت خودرو و با طرح این سوال که مگر تاکنون دولت قیمت تعیین می‌کرد، گفت: قیمت خودرو تاکنون آزاد و بیشتر از قیمت تمام شده‌اش بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها مبنای درستی ندارد، افزود: یکی از عناصر اصلی تعیین‌کننده در قیمت‌های واقعی، بحث رقابت است و اگر منظور از آزاد‌سازی،رقابتی شدن بازار است باید تعرفه واردات خودرو کاهش و کیفیت خودروها داخلی افزایش یابد، در غیر این صورت این توازن در قیمت‌ها وجود ندارد که بخواهیم از آزاد‌سازی نتیجه درستی بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه آزاد‌سازی قیمت خودرو بازار خودرو را آشفته‌تر خواهد کرد و باب سوء‌استفاده و دلال‌بازی‌ها باز خواهد شد، اظهار داشت: آزادسازی قیمت‌ها امر مطلوبی است، اما آزادسازی به معنای اینکه در بازار، رقابت و کیفیت تعیین کننده قیمت‌ها باشد و این در حالیست که در خودرو‌سازی‌ها این اتفاق نیافتاده است، لذا با توجه به اینکه مبانی آزادسازی قیمت خودرو درست نیست موافق این اقدام نیستم.
 
علیلو در خاتمه با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از خودرو‌سازان در کمیسیون صنایع و معادن، خاطر نشان کرد: این طرح به احتمال بسیار در صحن علنی مجلس در هفته آتی  طرح خواهد شد که درصورت تصویب در صحن علنی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.