آزادسازی قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 آزادسازی قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست

آزادسازی قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست

پرشین خودرو: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو باید در شرایط رقابتی تعیین شود، گفت: در شرایط کنونی آزادسازی قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، سید محمد بیاتیان، در مورد آزادسازی قیمت خودرو، گفت: برای آزادسازی قیمت خودرو، ابتدا باید شرایط رقابتی ایجاد شود، از طرفی با شرایط موجود بازار، فضا برای این کار وجود ندارد.
وی افزود: آزادسازی قیمت خودرو مستلزم این است که مدیریت‌ها از حالت دولتی خارج شود و بخش خصوصی اداره آن را بر عهده گیرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه، اظهار داشت: زمانی مشکل قیمت خودرو حل می‌‌شود که فضا رقابتی شود، اما در حال حاضر فضای خودروسازی در کشور، انحصاری است و در فضای انحصاری هم نمی‌شود خیلی زیاد بر روی قیمت چانه‌زنی کرد.
بیاتیان با اشاره به تهیه فرمولی برای تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت، گفت: بنده معتقدم که ابتدا باید شرایط رقابتی در بازار خودرو و ارتقای کیفیت و حق انتخاب برای مشتری ایجاد شود تا بتوان فرمولی را برای قیمت خودرو تعیین کرد.
وی در ادامه تأکید کرد: در فضای رقابتی بازار، قیمت واقعی خودرو تعیین می‌شود اما فضای امروز بازار این قابلیت را ندارد و یک فضای دلالی و واسطه‌گری است که خودروسازان نیز برای فروش بیشتر محصولات به نوعی واسطه هستند و فقط قیمت را تعیین می‌کنند. بنده معتقدم که در این شرایط آزادسازی قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی به لحاظ سیاسی و مدیریتی باید استقلال لازم را داشته باشند و سهام‌شان نیز به بخش خصوصی واگذار شود البته اگر چنین عزمی در دولت وجود داشته باشد، این کار در مدت کمتر از یک سال انجام‌ می‌شود.
بیاتیان در پایان با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی، فضای رقابتی را برای خودروهای خارجی نیز فراهم می‌کند، خاطر نشان کرد: باید شرایط تعیین قیمت خودرو طوری باشد که به ارتقای سطح کیفی محصولات منجر شده و فضای رقابت با خودروهای خارجی را نیز فراهم کند تا در این شرایط مصرف‌کننده داخلی آزادانه در انتخاب محصولات اقدام کرده و خود به خود به تولیدات داخلی روی بیاورد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.