آزادی زندانیان ایرانی در ترکیه

جام جم آنلاین: وزیر دادگستری اعلام کرد: بر اساس توافقات ایران و ترکیه به زودی ۴۱ زندانی ایرانی در این کشور آزاد می شوند.

سید مرتضی بختیاری از مذاکره ایران با «سعد الله ارگین» همتای ترکیه ای خود خبر داد و گفت: ۴۱ ایرانی که در ترکیه به طور مشروط از زندان آزاد شده اند، ولی اجازه خروج از این کشور را نداشتند، به زودی به ایران باز می گردند.

وی با یادآوری اینکه «سعدالله ارگین» وزیر دادگستری ترکیه به دعوت وزارت دادگستری ایران سال گذشته به تهران سفر کرده بود، افزود: ایران و ترکیه موافقتنامه های استرداد مجرمین، انتقال محکومین، موافقتنامه معاضدت قضایی در امور حقوقی، مدنی و کیفری مبادله کرده اند و تشریفات قانونی این موافقتنامه ها طی شده و توسط مقامات تهران و آنکارا تصویب شده است.
 
وزیردادگستری اظهارداشت: تفاهمنامه ای هم سال گذشته داشتیم که می خواستیم عملیاتی شود. گروهی از ایرانیان هستند که در ترکیه زندانی هستند و تعدادی از شهروندان ترکیه نیز در ایران به جرایم مختلف زندانی شده اند که دلایل زندانی شدن اتباع دو کشور اختلافات تجاری است که این اختلافات باید حل و فصل شود.

بختیاری افزود: با اجرای قوانین جدید در ترکیه حدود ۴۰ هزار زندانی در ترکیه آزاد شده اند که تعدادی از آنها ایرانی هستند. همچنین مقرر شد که کارگروهی متشکل از وزارتخانه های دادگستری و خارجه دو کشور تشکیل شود تا کار مبادله این افراد انجام شود. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.