آزادی اجتماعی در ایران فراتر از ادعای رسانه های غربی است

به گزارش ایرنا، ‘مودست کالروف ‘ افزود: آنچه که توسط غرب از ایران در افکار عمومی روسیه ترسیم شده ، بطور کامل نادرست است.

وی با بیان اینکه افکار عمومی در ایران و روسیه هنوز بطور کامل همدیگر را درک نکرده اند، تصریح کرد: مردم دو کشور نیازمند شناخت متقابل هستند تا بتوانند به نیازهای مشترک پاسخ دهند.

کالروف در پاسخ به اینکه آیا با روی کار آمدن ‘ولادمیر پوتین’درروسیه، سیاست های این کشوردر قبال ایران تغییر خواهد کرد، گفت: منازعات داخلی بین گروه های سیاسی در گذشته برعملکرد و مواضع دستگاه دیپلماسی مسکو تاثیر گذاشته است اما رییس جمهوری جدید تلاش دارد تا با جمهوری اسلامی ایران رابطه ای راهبردی داشته باشد.

وی تاکید کرد: به نظر من روابط ایران و روسیه در دوره پوتین در مسیراتحاد عقلانی حرکت خواهد کرد.

مشاور رسانه ای دولت جدید پوتین، درخصوص لغو قرار داد تحویل موشک های S300 از طرف دولت روسیه، افزود: تحویل ندادن این نوع موشک به ایران بطور مستقیم از سوی رییس جمهوری وقت تصمیم گیری شد که می توان این تصمیم را انعکاسی از رویکرد سیاسی و غیر عقلانی مدودف در سیاست خارجی دانست.

‘کالروف ‘ در ادامه به بیانیه اخیر پوتین در زمینه خلع سلاح هسته ای در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: تاکید رییس جمهوری جدید روسیه به خلع سلاح اتمی ، متوجه دارندگان سلاح هسته ای است از جمله اسراییل ( رژیم صهیونیستی ) نه کشورهایی مانند ایران که برنامه هسته ای خود را بدون نیاز به سلاح اتمی دنبال می کنند.

مشاور رسانه ای دولت جدید روسیه در خصوص موضع مسکو در قبال سوریه ، تاکید کرد:غربی ها درصدد ایجاد جنگ داخلی در سوریه هستند و تلاش دارند دولت ‘بشار اسد’ را ساقط کنند اما مسکو بر اساس منافع راهبردی خود در منطقه از دولت دمشق دفاع می کند.

‘ ‌استانیسلاو تاراسف’ مدیرفنی خبرگزاری رگنوم و ‘آلکسی آنا تولیوویچ مارتینف’ رییس دانشگاه کشورهای نوبنیاد روسیه، نیز مشاور رسانه ای دولت جدید این کشور را در بازدید از روزنامه ایران همراهی می کردند.

اجتمام ۱۳۱۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۸۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.