آزادی بیش از ۵۰۰۰ زندانی نیازمند در نیمه اول امسال

346-4.jpg

قائم مقام ستاد مردمی دیه با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل زندانیان نیازمند، اعلام کرد که در نیمه نخست امسال بیش از ۵۰۰۰ زندانی نیازمند با کمک خیرین از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کردستان، جعفرقلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در سال ۹۰ تعداد ۱۲ هزار و ۷۸۳ تن با حمایت ستاد مردمی دیه کشور آزاد شدند که بدهی آنان مبلغی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: از میزان مبلغ یادشده، ۵۰ درصد از محل اخذ رضایت از شاکی ، ۲۳ درصد از محل منابع ستاد دیه و کمک دولت، ۸ درصد از محل تعهدات بانک‌های عامل و مابقی از طریق کمک‌های کمیته امداد، صندوق خسارت‌های بدنی و … تامین شده است.

قائم‌مقام ستاد دیه اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری نیز بیش از پنج هزار نفر با مبلغی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از زندان آزاد شده‌اند که ۴۷ درصد این مبلغ با رضایت شکات تامین شده است.

اسدالله گرجی‌زاده – مدیرکل زندان‌های استان کردستان – نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندانهای استان کاملا فرهنگی و قرآنی است، تصریح کرد: زندان‌های کردستان در کلام و تفسیر بازدیدکنندگان یک مجموعه صرفا آموزشی است که زمینه را برای بازگشت سعادتمندانه افراد فراهم می‌کند.

وی افزود: ستاد مردمی دیه استان با حمایت‌های مردم و مسئولان به عنوان یکی از موفق‌ترین ستادهای مردمی دیه در سطح کشور هر ساله زمینه را برای تعداد زیادی از محکومان جرایم غیر عمد فراهم می‌کند.

گرجی‌زاده اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷۳ نفر با مبلغی بیش از ۸۷ میلیارد ریال از زندان آزاد شده‌اند و در سال جاری نیز تا به حال ۱۰۶ نفر با مبلغی حدود ۴۰ میلیارد ریال به آغوش اجتماع بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان تصریح کرد: مردم خیر و نوع‌دوست استان کردستان هر ساله با حضور پرشور خود در مراسم خداپسندانه جشن گلریزان زمینه آزادی همنوعانشان را فراهم می‌آورند .

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.