آزادی سه هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد تا پایان ماه مبارک رمضان

‘ سید اسد الله جولایی’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد از محل کمک خیرین و نیکوکاران، روزانه انجام می شود افزود: هم اکنون حدود ۱۲ هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد اعم از بدهکاران دیه، مهریه، نفقه و محکومان مالی غیر از کلاهبرداری در زندان ها به سر می برند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی جرایم مالی غیر عمد، ۶۰۰ملییارد تومان نیاز است ابراز امیدواری کرد بتوان از مجموع این مبلغ، ۳۰۰ میلیارد تومان را از طلب کاران رضایت گرفت و مابقی از محل کمک های خیرین و دولت فراهم شود.

جولایی همچنین از آزادی ۱۲ هزار و ۷۸۳ زندانی جرایم مالی غیر عمد در سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع بدهی این افراد ۵۰۹ میلیارد تومان بود که مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان از طلب کاران رضایت گرفته شد.

به گفته مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه، از مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۳ زندانی جرایم مالی غیر عمد که سال گذشته آزاد شدند، پنج هزار و ۳۸ نفر بدهکاران دیه، هفت هزار و ۷۷۵ نفر محکومان مالی غیر از کلاهبرداری و ۳۴۸ نفر نیز زندانیان زن بودند.

جولایی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۲۰۰ زندانی بدهکار دیه در زندان های کشور وجود دارد افزود: از این تعداد، حدود ۵۰ درصد زندانیان ناشی از تصادقات رانندگی هستند.

بنابر اعلام ستاد دیه کشور در طی ۲۲ سال گذشته، بیش از ۶۰ هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد با کمک خیرین و نیکوکاران و حمایت های مالی دولت از زندان ها آزاد شده اند.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۲۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.