آزادی قدس حداقل آرمان مسلمانان است/ پیش‌بینی حضرت علی(ع) دربارهٔ آزادی فلسطین

فروردین ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام رهنما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پیشکسوت جهاد و مقاومت گفت: آزادی قدس و بازگشت سرتاسر قدس به اهالی فلسطین، حداقل آرمان مسلمانان است و در حداکثر آن باید غده سرطانی صهیونیستی از بین برود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی رهنما، پیشکسوت جهاد و مقاومت در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس اظهار داشت: عظمت جمهوری اسلامی ایران به حدی آشکار است که حتی دشمن نیز نمی‌تواند آن‌را انکار کند؛ لذا از مهم‌ترین مسائل مطرح در جمهوری اسلامی، قضیه رهایی سرتاسر کشور فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها و اربابانش است.

وی افزود: از همان ابتدای نهضت اسلامی، هدف قطعی ما این بوده که کشور ستمدیده و غصب شده فلسطین به طور کامل و صددرصد از چنگال صهیونیست‌های منفور، نجات یافته و رها شود.

این پیشکسوت مبارزه با صهیونیسم تصریح کرد: ما در اعلامیه‌های انقلابی خود و در ” نهاد اسلامی- ایرانی تعاون با فلسطین” که از دوم اسفند ۱۳۵۷ تأسیس شد، تاکنون به این حقیقت و امر بدیهی تاکیدکرده‌ایم، لذا هدف نهایی ملت شریف ایران، آزادی قدس شریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهنما گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در زمانی که خلافت داشتند در مسجد کوفه یادآوری کردند که یهودی‌ها فلسطین را غصب خواهند کرد؛ یکی از مسلمین پرسید یا علی! آیا این بلا (یعنی همان حضور صهیونیست‌ها در فلسطین) طولانی خواهد بود؟ امیرالمومنین(ع) فرمود: خیر، مسلمانان با کمک همدیگر فلسطین را آزاد می‌کنند و این سرزمین به آنان بازمی‌گردد.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که فلسطین باید از چنگال صهیونیست‌ها نجات یابد و صهیونیسم، غده سرطانی است و می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

این پیشکسوت جهاد و مقاومت تصریح کرد: آزادی قدس و بازگشت سرتاسر قدس به اهالی فلسطین، حداقل آرمان مسلمانان بوده و حداکثر آن این است که غده سرطانی صهیونیستی باید از بین برود.

حجت‌الاسلام رهنما اظهار داشت: باید توجه بسیاری به مسأله قدس و فلسطین شود زیرا مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است، لذا مردم کمک‌های مالی و حرکت‌های لازم را در این‌باره انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که امیرالمومنین علی(ع) در مسجد کوفه تصریح کردند، فلسطین آزاد خواهد شد و به فرموده مولا این موضوع تا حدی قطعی است که حتی دیگر یک یهودی نیز نمی‌تواند در داخل کشور فلسطین بماند.

این پیشکسوت مبارزه با صهیونیسم در پایان گفتگو، اشعار اعلامیه‌های انقلابی برای آزادی فلسطین و قدس شریف را خواند:

فلسطین قبله اولای اسلام       که حفظ آن بود اقوای اسلام
جهادی، غیرتی، احیای حقی    که قصد دشمن است امحای اسلام
فلسطین را بباید مسترد کرد     بکَند این خار را از پای اسلام

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.