آزادی ۱۰ هزار زندانی غیر عمد در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی ایران روز پنجشنبه در سفر یک روزه به قزوین با پرداخت ۱۰میلیارد ریال کمک نقدی زمینه آزادی ۱۳ زندانی دیه که قادر به پرداخت خسارت خود نبودند را فراهم کرد.

پرداخت دیه ۵۱۱ میلیون تومانی به کودک ۱۰ ساله الوندی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران به همراه مجید نادری معاون برنامه ریزی استانداری قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان استان، حمیدرضا فراست طلب مدیرکل زندانهای قزوین با حضور در بیمارستان ولایت قزوین با اهداء ۵۱۱ میلیون تومان دیه به یک کودک ۱۰ ساله به خانواده این کودک کمک کرد.

امیر حسین شهبازی کودک ۱۰ ساله در سال ۸۶ بر اثر تصادف موتورسیکلت دچار نقص عضو شده و در حال حاضر مدت چهار سال است که در اغماء بسر می برد.

۵۱۱ میلیون تومان دیه اهداء شده به این کودک ۷۰ درصد دیه کامل و معادل ۵٫۷ درصد دیه یک مرد کامل است که از سوی دادگاه تعیین شده و با همکاری صندوق تامین خسارتهای بدنی و بیمه مرکزی به والدین این کودک اهداء شد.

سید محمد کریمی همچنین به همراه حجت الاسلام صادقی دادستان قزوین با حضور در زندان مرکزی قزوین با پرداخت ۱۰ میلیارد ریال ۱۳ زندانی غیر عمد را که به دلیل ناتوانی مالی دربند بودند آزاد کرد.

کریمی در این مراسم اظهارداشت: صندوق تامین خسارتهای بدنی متعهد شده است تا در سال جاری ۴۰ زندانی مالی را آزاد کند که پس لز آزادی ۱۳ نفر در قزوین، ۲۷ نفر باقیمانده نیز در ماههای آینده با تامین دیه مورد نیاز از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازخواهند گشت.

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان مالی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه یادآورشد: در سالهای اخیر با پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان زمینه آزادی ۱۰ هزار و ۵۱ نفر از زندانیان غیرعمد نیازمند فراهم شده است.

کریمی تصریح کرد: رانندگان و راکبان موتورسیکلت باید بیمه حوادث را جدی بگیرند زیرا متاسفانه ۵۰ درصد سوانح مربوط به موتورسواران است که فاقد وسایل ایمنی و بیمه بوده اند و سوانح ایجاد شده خسارات جبران ناپذیری را به آنها وارد کرده است.

وی افزود: از موتورسواران انتظار می رود استفاده از بیمه حوادث و نیز کلاه ایمنی را جدی بگیرند تا در صورت بروز سانحه بتوانند از تسهیلات مالی بیمه بهره مند شده و بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

بخشودگی ۷۵ درصد جرائم بیمه موتورسوران

این مسئول بیان کرد: به منظور مساعدت با موتورسواران و تشویق راکبان در استفاده از بیمه حوادث ۷۵ درصد جریمه های مربوط به عدم پرداخت بیمه موتورسواران بخشیده شده و افراد می توانند ۲۵ درصد آن را پرداخت کنند.

وی گفت: ۵۰ درصد هزینه بیمه حوادث موتورسواران توسط بیمه ایران و بیمه آرمان تخفیف داده می شود تا شاهد استقبال بیشتر راکبان موتورسیکلت از بیمه حوادث باشیم.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.