آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان کلنگ زنی شد


آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان کلنگ زنی شد

۰۹:۵۲ (پنج شنبه ۲۵ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و کوره لاشه سوز سیار استان با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، استاندارخراسان جنوبی و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی در بیرجند کلنگ زنی و رونمایی شد.

به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل استانداری خراسان جنوبی ، قهرمان رشید به وجود ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان اشاره کرد وافزود: با توجه به مشکلاتی که در این کشور به لحاظ بهداشتی وجود دارد باید مراقبت ها و کنترل های لازم در زمینه دام و طیور صورت گیرد که راه اندازی کشتارگاه دام در نهبندان و سربیشه و سایر مبادی ورودی استان از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
وی راه اندازی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در استان را یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب در زمینه کنترل و نظارت در زمینه بهداشت امور دامی دانست و تصریح کرد: امید است انشاءالله در موعد مقرر با حمایت هایی که از ناحیه مسئولین کشوری صورت می گیرد هر چه زودتر شاهد افتتاح این مرکز مهم در استان باشیم.
وی به تلاش و پیگیری در زمینه ورود دام زنده از کشور افغانستان به استان اشاره کرد و ادامه داد: مجوز ورود دام زنده از افغانستان در جریان سفر چهام هیئت دولت به استان اخذ شده و مقدمات کار در این زمینه نیز فراهم شده است.
وی به رونمایی از کوره لاشه سوز و نیز راه اندازی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در استان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها از مباحث جدی است که برای آینده باید مراقبت های لازم را در خصوص قرنطینه دام در استان داشته باشیم.
وی فعالیت بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری در استان یکی از فرصتهای بسیار خوب در زمینه توسعه اقتصادی استان دانست و خاطرنشان ساخت:باید در این زمینه کارهای جدی و روبه رشدی در استان همچون گذشته به انجام برسد.
وی اقدامات انجام شده در مجموعه جهاد کشاورزی استان را بسیار خوب ومطلوب ارزیابی کرد و افزود: امید است با برنامه هایی که از سوی مسئولین امر در استان در دست پیگیری است شاهد تحولی بزرگ در در زمینه کشاورزی باشیم.
این گزارش حاکیست، آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان در زمینی به مساحت ۳۷۵۱ متر مربع و با ۲ هزار مترمربع زیربنا و در دو فاز با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در فاز اول در یک برنامه زمان بندی ۱۲ماهه توسط استاندارخراسان جنوبی کلنگ زنی شد.
برپایه این گزارش، کوره لاشه سوز سیار تمام خودکار نیز با ۱۵۶ میلیون تومان اعتبار و با ظرفیت یک تن در ساعت توسط استاندارخراسان جنوبی رونمایی شد.

.

.

.

.

..

.موج


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.