آزمایش عجیب برای بررسی رویدادهای پس از سقوط هواپیما!!عکس

کارشناسان به منظور بازسازی رویدادهای احتمالی در یک سانحه هوایی برای هواپیما و مسافران آن، در اقدامی، دست به یک آزمایش عجیب هوایی زدند.

 

 Plane

 

در یکی از عجیب‌ترین تجربیات هوایی اجرا شده تا کنون، یک بوئینگ ۷۲۷ با ظرفیت ۱۷۰ مسافر در یک سانحه کنترل شده در بخش دورافتاده‌ای از صحرای سونوران مکزیک به زمین برخورد کرد.

 

پس از اینکه جیمز اسوکام، خلبان ۵۵ ساله این هواپیما در ارتفاع ۷۶۲ متری از آن با چتر نجات بیرون پرید، با یک دستگاه کنترل از راه دور، توسط خلبان دیگری در یک جت سسنا که در پشت آن حرکت می‌کرد، به سوی زمین هدایت شد.

 

بر روی این هواپیمای بوئینگ سه عروسک پیچیده آزمایش سقوط قرار داشت که برای اجرای حرکات مشابه انسان طراحی شده بودند.

آنها در سه حالت قرار گرفته بودند: یکی از آنها به شکل جمع شده و کمربند ایمنی خود را بسته،‌ دیگری با کمربند بسته اما در حالت عادی قرار داشت و عروسک سوم از هیچ یک از این حالات برخوردار نبود.

 

پس از برخورد دماغه هواپیما با زمین، کارشناسان دریافتند که عروسکی که در حالت جمع شده قرار داشت، از ضربات جان سالم بدر برده، اما نمونه‌ای که تنها کمربند بسته بود، با آسیبهای جدی به سر روبرو می‌شد.

 

در عین حال عروسکی که هیچ کدام از موارد ایمنی را رعایت نکرده بود بطور کامل نابود شد.

این پروژه یک میلیون پوندی که در ماه آینده از شبکه چهار انگلیس پخش خواهد شد، قصد دارد تا یک حادثه هوایی جدی اما بدون مرگ و میر را بازسازی کرده و به دانشمندان اجازه دهد تا مقاومت چارچوب و کابین هواپیما در برابر تصادم و همچنین ضربه به بدن انسان را بررسی کنند.

 

امید است که این یافته‌ها به افزایش شانس زنده ماندن مسافران در چینین حوادثی در آینده کمک کند.

هواپیمای بوئینگ مورد آزمایش به چندین دوربین برای ثبت حادثه از داخل مجهز شده بود. تصاویر دیگر نیز از روی زمین،‌از جت پیگیر سسنا و حتی از روی کلاه خلبان در زمان پریدن به بیرون از هواپیما جمع‌آوری شده‌اند.

 

کارشناسان با استفاده از این داده‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که ۷۸ درصد از مسافران داخل هواپیما می‌توانند در این رویداد زنده بمانند اما در زمان سقوط و برخورد دماغه هواپیما با زمین، تمام مسافران درجه یک که در بخش جلو قرار دارند ممکن است با مرگ روبرو شوند چرا که جلوی بدنه هواپیما در اثر ضربه کاملا از بین رفته بود.

 

افراد حاضر در بخشهای عقب‌تر هواپیما از شانس زنده ماندن بیشتری برخوردار بودند. این دومین بار است که یک جت به این شکل تحت آزمایش قرار می‌گیرد.

 

اولین نمایش تصادم کنترل شده یک بوئینگ ۷۲۰ توسط ناسا بود که در سال ۱۹۸۴ اجراشد و با یک انفجار پایان یافت.

 

محققان همچنین به بررسی جعبه سیاه این جت دریافتند که هواپیماهای امروزی که بسیار پیچیده‌تر از بوئینگ مورد استفاده در این آزمایش هستند، از تجهیزات کافی برای سازگاری با چنین شرایطی برخوردارند.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.