آزمایش پیش از ازدواج چیست

جام جم آنلاین: پیش از ازدواج و آغاز زندگی مشترک، محضرداران شما را با معرفی نامه‌ای عکس دار و مهر شده به آزمایشگاه فرستاده یا به مشاوران تنظیم خانواده معرفی می‌کنند تا این آزمایش‌ها یا دوره‌ها را پشت سر بگذارید.

۱ـ عدم اعتیاد: طی آن نمونه ادرار زوجین برای شناسایی ترکیبات تریاک، به شیوه غربالگری بررسی می‌شود. ناشتا بودن در انجام این تست اهمیتی ندارد. خوردن قرص هایی مثل کدئین و برخی شربت‌های مسکن یا حتی گیاهان دارویی ممکن است بر مثبت بودن آن اثر بگذارد و شما را با دردسرهایی مثل بی‌اعتمادی یا تکرار آزمایش و صرف وقت و هزینه بیشتر روبه‌رو کند! بنابراین حداقل ۷۲ ساعت قبل از انجام آزمایش، پس از مشورت با پزشک مصرف چنین داروهایی را قطع کنید. نمونه ادرار ممکن است با خودداری زن یا مرد معتاد از مصرف مواد طی چند روز پیشین، نتیجه منفی را نشان دهد. پس، از تحقیق و باز کردن چشمانتان غافل نشوید.

۲ـ‌ عدم ابتلا به بیماری سیفلیس: بیماری‌های مقاربتی خطرناک‌تر دیگری هم هست اما در آزمایش ازدواج فقط سیفلیس بررسی می‌شود. این آزمایش با غربالگری خون صورت می‌گیرد. در ابتدای ورود باکتری سیفلیس به بدن، زخمی نسبتاً سخت در ناحیه تناسلی دیده می شود که پس از چندی خودبه‌خود نیز از نظر محو می‌شود. سپس عفونت در بدن پخش شده و حمله به هر بافت و سیستمی را آغاز می‌کند.

۳ـ‌ بررسی ابتلا به تالاسمی: تالاسمی نوعی صفت ارثی است که از والدین به فرزندان منتقل می‌شود و مبتلایان به آن را از ساختن هموگلوبین کافی در گلبــــول‌های قرمز باز می‌دارد. تالاسمی انواع مختلفی دارد و آزمایش تشخیص آن از طریق تست خون صورت می‌گیرد.

۴ـ‌ تزریق واکسن کزاز: باکتری عامل کزاز در خاک، گردوغبار، البسه گرد گرفته و… زندگی می‌کند و در صورت ورود به بدن انسان از طریق زخم یا حتی تنفس، فعالیت اعصاب و عضلات را بشدت مختل می‌کند.

۵ـ‌ گذراندن دوره مشاوره تنظیم خانواده: در این جلسات درباره برخی مسائل مهم بهداشتی، بارداری، زایمان و… به عروس و داماد آینده اطلاع‌رسانی می‌شود تا با تنظیم خانواده و روابط بعدی مشکلات کمتری داشته باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.