‘آزمایشگاه’ تجربه ای جدید در سینمای ایران محسوب می شود

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست نقد و بررسی فیلم آزمایشگاه روز گذشته (سه شنبه) با حضور حمید امجد نویسنده و کارگردان فیلم، محمد احمدی تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری، امیر اثباتی طراح، محمد چرمشیر مهمان ویژه و محمدرضا لطفی منتقد و مجری در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

‘حمید امجد’ در ابتدای این نشست خبری گفت: این ایده خیلی رمانتیکی است که بگوییم هنرمند سعی می کند دغدغه های خود را در قاب مناسب خود پیدا کند، اما حقیقت آن است که باید نگاهی واقع گرایانه به زندگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: منکر این قضیه نیستم که گرایش اصلی و هنری من در زندگی، سینما و تئاتر است و تمام سعی من در این است که این دو را به موازات یکدیگر پیش ببرم.

کارگردان فیلم ‘آزمایشگاه’ ادامه داد: بعضی از ما از یاد برده ایم که در وهله اول و فارغ از هرچیز از دیدن یک فیلم لذت ببریم و این معضلی است که خیلی از مردم دچار آن شده اند.

امجد اضافه کرد: نباید از تجربه کردن ترسید و از شکست یک تجربه هراس داشت و باید مسیرهای جدید را تجربه کنیم تا به یک مسیر درست دست یابیم.

وی گفت: این نوع فیلم شاید در ایران تجربه جدیدی محسوب شود، اما در جهان یک شیوه رایج است و به نوعی ادای دین به اقسام فیلم های کمدی از جنس کمدی ‘اسلپ استیک’ بوده است.

‘محمد چرمشیر’ میهمان ویژه این نشست نیز گفت: چیزی که این روزها در سینما و تلویزیون به شدت آزاردهنده است، عدم توجه به ساختار آثار و تکیه بر گفت وگو در فیلم ها و سریال ها است.

وی با بیان اینکه اگر گفت وگوها را از برخی فیلم ها بگیریم چیزی از آنها باقی نمی ماند، تاکید کرد: فیلم سینمایی ‘آزمایشگاه’ مبتنی بر گفت وگو نیست و در این اثر تلاش شده از اجزا به خوبی و زیبایی صحبت شود.

امیر اثباتی طراح نیز در این نشست خبری گفت: مهمترین وظیفه طراح ایجاد فضا است، و طراح با خواندن فیلمنامه، نخستین چیزی که به ذهنش می رسد، فضا سازی مناسب برای یک اثر سینمایی است.

وی گفت: در این اثر سینمایی، ورودی ها را در یک بیمارستان واقعی گرفتیم و با طراحی دکور یک بیمارستان در یک سوله تصویربرداری را ادامه دادیم.

محمد احمدی تهیه کننده این اثر سینمایی نیز افزود: وابستگی به بودجه های دولتی در هیچ کدام از کارهایم نداشتم و در تمام کارها در نهایت به یک وام معمولی و مختصر بسنده کرده ام.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: حمید امجد کاملا از روز اول می دانست که دنبال چیست و فهمیدم که توانایی های وی به قدری است که به راحتی قادر به اجرای این تفکرات است.

این نشست ساعت ۲۲ با تجلیل از مهمانان پایان یافت.

فیلم سینمایی ‘آزمایشگاه’ اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

رضا کیانیان، رامبد جوان، افشین هاشمی و باران کوثری از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

فراهنگ ** ۱۹۸۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۳۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.