آزمایش اولین ساعت اپل/ ساعت و عینک هوشمند تهدیدی برای دستگاههای امروز

۲۴ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع مختلف اعلام کرده‌اند که ساعت مچی اپل که در حال حاضر از آن با عنوان ” iWatch ” یاد می‌کنند دارای یک نسخه از سیستم عامل iOS است و می‌تواند تعامل نزدیکی با آی فن برقرار کند.

در بعضی از گزارشها آورده‌اند که اپل در دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا، دستگاه‌های شبیه ساعت مچی را که از نوعی شیشه‌های منحنی ساخته شده است، عرضه کردند. این اطلاعات را منابعی ارائه کرده‌اند که نخواستند نامشان فاش شود؛ چرا که آنها مجاز به ارائه اطلاعات دربارهٔ محصولات معرفی نشده نیستند. احتمال دارد که این ساعت سیستم عامل iOS داشته باشد و شیشه منحنی آن شبیه مچ دست انسان ساخته می‌شود.

درمیان ویژگی‌های این ساعت می‌توان به ادغام نرم افزار محبوب فرمان صوتی Siri، تقویم، اخطارهای دریافت نامه الکترونیک، تعیین هویت تماس گیرنده با نمایش شماره تلفن وی و نقشه هوشمند اشاره کرد. گفته می‌شود که شرکت کورنیگ که محصولات شیشه‌ای باریک عرضه می‌کند، شیشه این ساعت را براساس محصول تازه خود ارائه خواهد کرد.

شرکت اپل پس از به خدمت گرفتن متخصصان ساخت حسگر و سایر عناصر ویژه برای ساخت رایانه‌های قابل حمل و به اصطلاح پوشیدنی چون ساعت، قرار است از شرکت “هون های پریسشن” هم برای تولید تکنیک‌های لازم به منظور تولید چنین دستگاهی کمک بگیرد.

براساس اظهارات پایپر جفری تحلیلگر “جن مانستر”، تولید محصولی چون ساعت اپل به صورت بالقوه این امکان را فراهم می‌آورد که آینده رایانه‌های قابل حمل در خطر قرار گیرند.

رایانه‌های پوشیدنی چون ساعت اپل و عینک گوگل می‌تواند در نهایت صفحه نمایش ضروری یک تلفن هوشمند و یا تبلت را برای کاربر فراهم کند و در نهایت اندازه و قیمت سایر دستگاه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

اگرچه ممکن است در نهایت iWatch اپل از بعضی ابعاد محصول تازهی باشد، اما سایر شرکت‌ها تاکنون ساعت‌های هوشمندی که با دستگاه‌های تلفن تعامل نزدیک دارد را به بازار عرضه کرده‌اند.

بسیاری از این ساعت‌های هوشمند با استفاده از بلوتوث اطلاعات تلفن هوشمند کاربر را نمایش می دهد.

درحالی که گفته می‌شود نمونه‌های اولیه عینک‌های هوشمند کارکردهای بیشتری نسبت به ساعت‌های هوشمند دارند اما ماهیت عینک‌ها نشان می‌دهد که ساعت‌های هوشمند گام بعدی در تحول رایانه‌های پوشیدنی خواهند بود.

تاکنون منابعی که این اطلاعات را فاش کرده‌اند هیچ جدول زمانی دربارهٔ این ساعت‌های هوشمند اپل ارائه نکرده‌اند چرا که شیشه و عمر باطری این ساعت‌ها در مراحل ارتقا و بهینه سازی می باشند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.