آزمایش موفقیت آمیز واکسن ایدز بر روی میمون ها

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : محققان موسسه واکسن و ژن درمانی دانشگاه علوم پزشکی اورگان آمریکا می گویند: واکسن اچ آی وی که بر روی میمون ها آزمایش شده، حرکت این ویروس را متوقف کرده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا ؛ واکسن طراحی شده برای مقابله با بیماری (SIV) که در میمون معادل بیماری ایدز (HIV) است، با موفقیت ویروس را از بدن حیوانات آلوده پاکسازی کرده و راه را برای آزمایش واکسن (HIV) بر روی انسان هموار ساخته است.

در این مطالعه که در مجله «Nature» به چاپ رسیده است، از مجموع ۱۶ میمون در معرض ویروس، که به آن ها واکسن تزریق شده بود، ۹ میمون توانستند بدن خود را از این ویروس پاک کنند.

محققین حرکت ویروس (SIVmac۲۳۹) را که ۱۰۰ برابر بیشتر از ویروس (HIV) مرگبار است، بررسی کردند. آنها اول به میمون ها واکسن تزریق کرده و سپس آن ها را در معرض ویروس (SIV) قرار دادند.

نتایج به دست آمده نشان می دهد این ویروس در بیش از نیمی از میمون های آلوده که واکسن تزریق کرده اند، گسترش نمی یابند. این میمون ها بدون تزریق واکسن در مدت دو سال پس از آلودگی به ویروس، جان خود را از دست می دهند.

واکسن مورد نظر که نسخه اصلاح شده ویروس سیتومگالویروس (CMV) است به خانواده ویروس تبخال تعلق دارد. این ویروس در سراسر بدن میمون انتشار یافته و سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با ویروس (SIV) تقویت می کند.

محققان امیدوارند بتوانند از روش مشابه برای آزمایش واکسن ایدز بر روی انسان استفاده کنند.

تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس HIV مبتلا شده اند و تا سال ۲۰۰۹ نیز این ویروس سبب مرگ بیش از ۳۰ میلیون نفر در سراسر دنیا شده است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسنی:

    واکسن سال ۹۲ ازمایش شده و الان سال ۹۳ هستیم خبری نشد؟؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.