آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی، محور گفت‌وگوی تلفنی رهبران واشنگتن و سئول

۲۶ام بهمن ،

Reuters1-1.JPG

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، باراک اوباما با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی دربارهٔ آزمایش هسته‌ای «بسیار تحریک آمیز» کره‌شمالی گفت‌وگو و توافق کرد تا با شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد، در این تماس تلفنی باراک اوباما،‌ رییس‌جمهوری آمریکا و لی میونگ باک، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی توافق کردند دو کشور همکاری نزدیکی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل داشته باشند تا تدابیر متعددی را با هدف‌ ممانعت از برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی و کاهش خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای علیه پیونگ‌یانگ به تصویب برسانند.

در این بیانیه همچنین آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا دوباره به صراحت اعلام کرده که کشورش در تعهدات دفاعی‌ خود در قبال کره‌جنوبی ثابت‌قدم باقی خواهد ماند.

آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی محکومیت‌ها و واکنش‌های بین‌المللی بسیاری در پی داشته است.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جامعه جهانی باید پس از آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی این مساله را برای پیونگ‌یانگ مشخص کند که چنین اقداماتی را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که با سرپیچی از قطعنامه‌های سازمان ملل صورت گرفت و پرتاب موشک بالستیک در ماه دسامبر توسط این کشور نگرانی‌های بسیاری را دربارهٔ گسترش تکنولوژی تسلیحات هسته‌ای و بالستیک به وجود آورده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: این اقدامات جمهوری خلق دموکراتیک کره در نقض تعهدات بین‌المللی باید با واکنش سریع جامعه جهانی مواجه شود. باید پیامی روشن به کره شمالی و دیگر کشورها فرستاده شود که این اقدامات غیرقابل قبول است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.