آزمایش گرم سامانه های پدافند هوایی در رزمایش ولایت ۴

۲۱ آبان ،

سخنگوی رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴ گفت: نیروهای حمله کننده و دفاع کننده در این رزمایش از استعداد ، تکنیک و تاکتیک همدیگر اطلاعی ندارند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام افزود: محوریت هدایت کلی رزمایش به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ستاد عملیاتی این رزمایش در شهرستان بیرجند افزود: هیات داورانی در هر دو حوزه ناظرند که کشورهای نارنجی و آبی در حوزه دستورالعمل های داده شده به چه میزان عمل می کنند.
امیر سرتیپ شاهرخ شهرام  نیروهای نارنجی را مشتمل بر زبده ترین خلبانان نیروی هوایی و نیروی هوافضای سپاه خواند و گفت: این نیروها مسئول حمله به نقاطی می باشند که اگر از محدوده ای نزدیک تر شوند گویی ما را منهدم کرده اند.
سرتیپ شهرام با اشاره به این که آزمایش گرم سامانه های پدافند هوایی از دیگر محورهای این رزمایش است افزود: این اقدام از طریق حمله هواپیماهای بدون سرنشین در طول شبانه روز صورت می گیرد که از وقت آن مطلع نیستیم و برای جلوگیری از حجم غافلگیری باید حجم آتش گسترده داشته باشیم.
سخنگوی رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴ گفت: در حوزه حمله هواپیماهای با سرنشین هم مسئولیت ما کشف ، شناسایی و رهگیری به موقع است که در این حوزه هم ادامه رزمایش با این مراحل تمرینی صورت می گیرد.
سرتیپ شهرام در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در خلال برگزاری این رزمایش شاهد خبرها خوشی در زمینه رونمایی از تجهیزات دفاعی و نظامی خواهیم بود ؟ افزود: از آن جا که پویایی در بهینه سازی و ساخت و ساز سامانه ها به عنوان اصل در دستور کار نیروهای نظامی و صنعت و دانشگاه ها قرار گرفته است ،در هر رزمایشی یکسری سامانه ها و سلاح ها یا روبرداری می گردد و یا بهینه سازی شده آن را آزمایش می کنیم که این اقدام فقط صرف عوض کردن ظاهر نیست بلکه قدرت و توان آن را ارتقا می دهیم تا با تهدیداتی که امروز از آن ها خبر داریم مقابله کنیم.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.