آزمون مدارس سمپاد هفته آینده برگزار می‌شود

۰۷اردیبهشت،

ممتازنیوز: رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ورود به مدارس راهنمایی و متوسطه اعم از تیزهوشان و نمونه دولتی در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته آینده (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه) در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالامیر عرفی ضمن اشاره به ثبت‌نام قطعی ۶۷۶ هزار و ۶۱۷ داوطلب در آزمون سمپاد، گفت: در دوره راهنمایی تعداد داوطلبان ۲۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره راهنمایی ۳۷۰ هزار و ۱۷۶ نفر و برای دوره متوسطه ۳۱۲ هزار و ۵۲۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار نهایی ثبت‌نام‌شدگان است.

به گفته وی، این آمارها نشان می‌دهد تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سمپاد ۹۲ به طور کلی در هر دوره راهنمایی و متوسطه ۶۲ درصد افزایش داشته، این در حالی است که تعداد داوطلبان در دوره راهنمایی ۲۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش، تعداد شرکت‌کنندگان به طور کلی در آزمون سمپاد برای ورود به راهنمایی و دبیرستان ۴۵۱ هزار و ۷۸۸ نفر و با احتساب هنرستان‌های نمونه دولتی و سمپاد به ۶۷۶ هزار و ۶۱۶ نفر می‌رسد.

عرفی با بیان اینکه افزایش تعداد داوطلبان آزمون سمپاد و مدارس نمونه دولتی سال ۹۲ نشان از افزایش عدالت آموزشی دارد، اظهار کرد: امسال در بعضی از شهرستان‌های کوچک که برای اولین بار مدارس سمپاد و یا نمونه مردمی ایجاد شده، شاهد حضور داوطلبان از این شهرها هستیم.

وی تصریح کرد: آزمون ورود به مدارس متوسطه اعم از تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۹ اردیبهشت ماه و آزمون داوطلبان دوره راهنمایی برای این مدارس ۲۰ اردیبهشت ماه در ساعت ۹ صبح به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. 


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.