آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن ۲۸ مهرماه برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا: رییس اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور گفت:آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با حضور بیش از ۵۵ هزار نفر ۲۸ مهرماه از سوی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، مرتضی خدمتکار، رییس اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم روز جمعه، ۲۸ مهرماه، هم‌زمان در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

خدمتکار گفت: این آزمون در سه رشته حفظ ترجمه و مفاهیم تدبر در قرآن و در ۱۰ سطح برگزار می‌شود که شامل حفظ جزء ۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۳۰ جزء، ترجمه و مفاهیم مقدماتی، ترجمه و مفاهیم تکمیلی، ترجمه و مفاهیم نوجوانان و تدبر در قرآن است.

وی ادامه داد: در این آزمون حدود ۳۰ هزار نفر در آزمون‌های حفظ، بیش از ۲۶ هزار نفر در آزمون‌های ترجمه و مفاهیم و حدود ۳۵۰۰ نفر در آزمون تدبر شرکت کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۴۷ هزار نفر زن و ۸۲۰۰ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ هزار نفر زیر ۱۵ سال و بیش از ۴۲ هزار نفر بالای ۱۵ سال هستند. بالاترین آمار شرکت‌کننده به ترتیب از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و کرمان است.

خدمتکار در پایان یاد آور شد: آزمون‌های تدبر درقرآن، حفظ جزء ۳۰ و حفظ ۳ جزء قرآن کریم برای نخستین بار به صورت سراسری در این آزمون برگزار می‌شود.

آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم روز جمعه، ۲۸ مهرماه، از ساعت ۸:۳۰ آغاز می‌شود.
 


آخرین اخبار

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یگانه:

    لطفادرکنارمطلب ازمون ملی حفظ ومفاهیم قران ۲۸مهرماه سال ازمون وشرایط وادرس ثبت نام راهم قیدبفرمایید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.