آزمون های دانشنامه پزشکی برگزار شد

آزمون های دانشنامه پزشکی برگزار شد
اعلام نتایج تا پایان شهریور

امتحان کتبی بیست و ششمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی و پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی با رقابت ۳ هزار متخصص و فوق تخصص پزشکی امروز ۲۳ شهریور در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

دکتر سیدامیر محسن ضیایی – دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این آزمونها افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و حدود ۴۰۰ نفر در بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون های کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی همزمان در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده و پس از آن آزمون های شفاهی در روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریور ماه بر اساس برنامه زمانبندی برگزار می شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: آزمون های دانشنامه پزشکی در دو قسمت شفاهی و کتبی برگزار می شود و حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی ۷۰ درصد کل نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد کل نمره آزمون شفاهی است.

وی گفت: نتایج آزمون های کتبی دانشنامه پزشکی روز جمعه ۲۴ شهریور اعلام می شود و نتایج نهایی نیز پس از برگزاری آزمون های شفاهی تا پایان شهریورماه ۹۱ اعلام می شود.

به گزارش مهر، آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بالاترین آزمون کشوری هستند که برای فارغ التحصیلان دوره های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار می شود و افراد پذیرفته شده در آزمون دانشنامه به عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به خدمت می شوند.

آزمون دانشنامه پزشکی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.