آزمون و خطا در «ماه عسل»

جام جم آنلاین: برنامه «ماه عسل» یکی از جذاب ترین برنامه‌های رمضانی شبکه سه سیماست که سال‌هاست قبل از افطار از این شبکه روی آنتن می‌رود.تاکنون سکان این برنامه را تهیه‌کنندگان زیادی به دست گرفته‌اند و امضای چند مجری هم پای آن به ثبت رسیده است.

از بازیگر جوانی مانند محسن افشانی که بعد از معروف شدن در سریال «ترانه مادری» برای اجرای ماه عسل انتخاب شد اما در آن زمان به دلیل کم سن و سالی و کم‌تجربه‌گی خیلی زود از ماه عسل خداحافظی کرد تا حسن جوهرچی که وقتی اجرای ماه عسل را به عهده گرفت، تلاش کرد که این برنامه را متفاوت روی آنتن ببرد، اما بیشتر مردم او را به عنوان بازیگر قبول کردند تامجری یک برنامه معنوی و روحانی دَم افطار.

ماه عسل با همه افت و خیزهایش یکی از برنامه‌هایی است که به دلیل سابقه مورد توجه مردم قرار گرفته است و نزدیک افطار که می‌شود، شبکه سه و برنامه ماه عسل یکی از گزینه‌های اول مردم برای تماشاست.

بخصوص این‌که مردم شاهد اوج این برنامه در سال گذشته بودند. احسان علیخانی که پارسال تهیه‌کنندگی ماه عسل را هم علاوه بر اجرا به عهده داشت، گروهی را ماه‌ها قبل از رمضـان گرد هم آورد تا تحقیق فراگیری را در سطح کشور آغاز کنند و آنهایی را که واقعا متفاوت هستند به برنامه ماه عسل بیاورند.

علیخانی هم بعد از سال‌ها تجربه اجرای ماه عسل به این نکته پی‌برده بود که باید به مهمان برنامه بیشتر مجال صحبت کردن بدهد تا او با سخنان خود بیننده را غافلگیر و متاثر کند.

علیخانی سال گذشته با پختگی کامل ماه عسل را اجرا کرد و این برنامه را به یکی از دیدنی‌ترین برنامه‌های رمضان ۹۰ تبدیل کرد. ماه عسل بنا به آمار میدانی حتی از برخی سریال‌های نمایشی هم مخاطب بیشتری داشت.

امسال توقع می‌رفت که ماه عسل همچنان در اوج بماند. اما به دلایلی گروه سازنده این برنامه تغییر کرد. هر تغییری، با افت و خیز و آزمون و خطا همراه است و ماه عسل امسال هنوز در مرحله آزمون‌ و خطاهاست و هنوز اوج نگرفته است.

هنوز مجری این برنامه که کم‌سابقه هم نیست به این پختگی نرسیده که در ابتدای یک برنامه که امضای برنامه‌های معنوی را دارد، نباید بالا و پایین بپرد و سعی کند مثلا دستش را به سقف دکور برساند و انگشت به چوب بزند که کسی خدای نخواسته چشمش نکند! مجری باید در ابتدای برنامه ذهن مخاطب را با رفتار و گفتار خود برای ورود به فضای ماه عسل آماده کند.

اما علی ضیاء، سبک و سیاق خاص خود را در اجرا دارد و همه آنهایی که اجراهای او را تاکنون دیده‌اند، می‌دانند که او مناسب اجرای هر برنامه‌ای نیست.

ماه عسل با سابقه و اوجی که دارد، حالا دیگر مخاطبان خاص خود را دارد، مخاطبانی که انتظارات ویژه‌ای از این برنامه دارند. باز منتظر می​مانیم…

طاهره آشیانی – دبیر گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.