آسانسوری جالب مخصوص دوچرخه‌سواران+عکس

Trampe-lift4

آسانسور برای دوچرخه ها

همه ما خاطراتی از دوچرخه سواری داریم که بخشی از آن را می توان به سختی های عبور از یک خیابان سربالایی ربط داد. شاید بدترین بخش از دوچرخه سواری زمانی باشد که مجبورهستید یک سربالایی طاقت فرسا را رکاب بزنید و در انتهای دیگر توانی در بدنتان نمانده است.

در شهر “تروندهیم” از نروژ یک دستگاه جالبی استفاده می شود که حتما هر دوچرخه سواری را عاشق می کند. این دستگاه به مانند یک آسانسور یا تله کابین رفتار می کند و دورچرخه سوار را به بالای شبی جاده منتقل می کند و تنها در همین شهر از تمام دنیا، این دستگاه وجود دارد.

Norwegian City’s Ingenious Bicycle Lift Makes Cycling Uphill a Breeze

این دستگاه برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ به صورت کاملا ابتدایی افتتاح شد و در آن زمان تنها محلی بود که سوارکاران پای خود را بگذارند و استراحت کنند اما در سال ۲۰۲۴ تغییرات اساسی یافت و به حالت آسانسوری حال حاضرش رسید.

این دستگاه تا به حال به بیش از ۲۰۰ هزار دوچرخه سوار کمک کرده است تا از سراشیبی ۱۳۰ متری وحشتناک بالا بروند و حتی یکبار هم دچار تصادف یا خستگی نشده اند. هزینه استفاده از این آسانسور هم بسیار پایین است و هر کسی می تواند از آن بهره مند شود.

Trampe-lift4

تنها کار لازم برای استفاده از این آسانسور این است که هزینه ابتدایی را در کیوسک اول مسیر پرداخت کنید و سپس یک جای پای مناسب برای شما ازاد می شود به محض آنکه آماده شدید دستگاه شروع به حرکت می کند و تنها کافی است پای خود را حایل کنید تا بدون کمترین خستگی به بالای شیب برسید.

دوچرخه سواران این شهر نروژی بیش از ۴۱ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و البته سالانه توریست های عاشق دوچرخه سواری نیز به این شهر می آیند و حداقل یکبار از دستگاه اسانسور استفاده می کنند.

The post آسانسوری جالب مخصوص دوچرخه‌سواران+عکس appeared first on آلامتو.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.