آستون مارتین راپید ۲۰۲۴ را قوی‌تر کرد

۳۰م دیماه ،

آستون مارتین راپید ۲۰۲۴ را قوی‌تر کرد

Bookmark and Share

آستون مارتین مدل راپید خود را با تغییراتی برای سال ۲۰۲۴ معرفی کرد. از نظر ظاهری مدل تازه با جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر و بال عقب پهن‌تر عرضه می‌شود و موتور آن ۸۱ اسب بخار قوی‌تر است. 

افزایش قدرت موتور راپید که اکنون پسوند S هم به نامش اضافه شده است، مهمتر از یک تغییر ساده است. آستون مارتین در سال ۲۰۱۰ راپید را به عنوان یک خودروی لیموزین با قابلیت‌های اسپرت به بازار معرفی کرد. اما این خودرو در مقایسه با پورشه پانامرا و مازراتی کواترو پورته جای کمتری برای سرنشینان داشت. به همین سبب آستون مارتین تصمیم گرفته است با قوی‌تر کردن این خودرو آن را بیشتر به عنوان یک ماشین اسپرت با جای بیشتر بازاریابی کند تا یک لیموزین. 

۵۵۰ اسب بخار قدرت کماکان از موتور شش لیتری دوازده سیلندر گرفته می‌شود.جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک ماشین هم بدون تغییر از مدل پارسال به مدل تازه منتقل شده است. با این موتور و جعبه دنده راپید اس می‌تواند در ۴.۹ ثانیه از حالت سکون سرعتش را به صد کیلومتر در ساعت برساند. ارتفاع ماشین  هم کمتر شده تا ظاهر آن اسپرت‌تر شود و فنربندی هم سفت‌تر شده تا قابلیت‌های اسپرت ماشین افزایش یابد. حداکثر سرعت ماشین ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است. 

آستون مارتین راپید ۲۰۲۴ را قوی‌تر کرد

با وجود ۱۷ درصد افزایش قدرت، آستون مارتین می‌گوید مصرف ماشین کمتر شده و آلودگی کمتری نسبت به نسل پیش تولید می‌کند. تغییر جلوپنجره و بال عقب سبب عوض شدن ظاهر خودرو نشده است و ماشین کماکان شبیه راپید ۲۰۱۲ است. داخل خودرو هم دست نخورده باقی‌مانده و تنها داشبورد با رنگ مشکی پیانویی و تودوزی چرم قرمز و مشکی به فهرست امکانات سفارشی خودرو اضافه شده است. 

آستون مارتین از ماه آینده پیش فروش این ماشین را آغاز خواهد کرد و قرار است آن را در نمایشگاه ژنو در اسفند ماه رونمایی کند. قیمت ماشین هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود از مدل کنونی که ۱۵۰ هزار پوند است گرانتر نباشد. 

برچسب ها : نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۴‌ | آستون مارتین | راپید | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۲۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.