آستون مارتین فروشی نیست

آستون مارتین فروشی نیست

آستون مارتین فروشی نیست

اتوآنلاین : اولریخ بز، مدیر آستون مارتین شایعه فروش این کارخانه را تکذیب کرد اما گفت آستون مارتین در صورت ساخت خودروهای غیر اسپورت لازم است با کارخانه‌های دیگر شریک شود یا با آن‌ها همکاری کند.

به گزارش «اتوآنلاین» آقای بز همزمان با رونمایی از مدل جدید ونکوییش گفت «آستون مارتین در طول شش سال فعالیتش به عنوان خودروسازی مستقل، دوران بسیار پر رونقی داشته است و اگر بخواهیم در آینده برای رسیدن به یک ثبات مالی یک خودروی شاسی بلند یا لیموزین بسازیم، شریک شدن با یک خودروساز دیگر مناسب خواهد بود. حتی در آن موقعیت هم تنها شراکتی را می‌پذیریم که شرایطش به نفع هر دو طرف باشد.»

آستون مارتین در سال‌های گذشته ساخت خودروی بیابانی و لیموزین را بررسی کرده است. این کارخانه انگلیسی در سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه ژنو، از یک کانسپت بیابانی به نام لاگوندا رونمایی کرد که برروی پلتفرم مرسدس بنز ساخته شده بود و برنامه این بود که یک سال بعد تولید و به بازار عرضه شود. اما بعد از واکنش منفی بازار به این کانسپت پروژه متوقف شد.

با این حال در چند سال گذشته وضع فرق کرده و خودروهای بیابانی به‌خصوص در بازار بسیار مهم چین بسیار پرفروشند.

پروژه دیگر آستون مارتین هم با مرسدس بنز بود. قرار شد آستون مارتین برای کارخانه آلمانی نسل تازه‌ای از مدل‌های میباخ را بسازد. اما در سال ۲۰۱۱ با تصمیم مرسدس بنز در تعطیلی مارک میباخ، این پروژه هم به جایی نرسید.
شایعه فروش آستون مارتین از سال ۲۰۰۸ و با آغاز بحران اقتصادی در جهان شنیده می‌شود. این اواخر از مرسدس بنز به عنوان مالک احتمالی آستون مارتین هم نام برده شده است. آستون مارتین اگر چه در حال حاضر وضع خوبی دارد اما تقریباً همه تحلیلگران صنعت خودرو معتقدند این کارخانه قادر نخواهد بود در بلند مدت مستقل بماند. در حالی که همه رقیبان اصلی‌ آستون مارتین از حمایت خودروسازان بزرگ جهان برخوردارند، این کارخانه بعید است بتواند به تنهایی هزینه ساخت نسل تازه‌ای از مدل‌هایش را تأمین کند.
اما اولریخ بز همزمان با رونمایی از نسل جدید آستون مارتین ونکوییش این شایعه‌ها را رد کرد. او گفت «هر روز کسی سراغ من می‌آید که از طرف یک خودروساز پیغام علاقه به خرید به من برساند.  اما ما قرار نیست این مارک را بفروشیم. ما با ونکوییش بهترین ماشینمان را عرضه کرده‌ایم. فهرست محصولات ما از همیشه متنوع‌تر و سودآورتر است»
مشکل آستون مارتین میزان تولید است. کارشناسان اقتصادی می‌گویند سقف تولید آستون مارتین حدود ۴۵۰۰ دستگاه است. از سوی دیگر رقبای آستون مارتین در فکر عرضه خودروهایی در کلاس‌های دیگرند و این کارخانه ناگزیر خواهد بود برای حفظ موقعیت خود در بازار به ساخت خودروهایی در کلاس‌های دیگر هم رو بیاورد. اجباری که موقعیت آستون مارتین را در مذاکرات با شرکای احتمالی‌اش ضعیف خواهد کرد.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.