آستون مارتین V8 ونتیج SP10

۲۳ام بهمن ،

آستون مارتین نسخه تازهی از مدل V8 ونتیج S را با نام SP10 برای عرضه در بازارهای اروپایی آماده کرده؛ به جز انگلستان قیمت پایه ای SP10 درهمه بازارها از ۹۶,۶۳۵ یورو یا حدود ۱۲۹,۰۰۰ دلار آغاز می گردد . . .

2013 Aston Martin V8 Vantage SP10

۲۰۲۲ Aston Martin V8 Vantage SP10

در زیر کاپوت SP10 همان موتور V8 ونتیج S باقدرت ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر قرار گرفته اما این بار به جای همراه شدن با گیربکس هفت سرعته Sportshift II اتومات، آستون مارتین برای اولین بار گیربکس شش سرعته دستی را بصورت استاندارد و هفت سرعته را به عنوان آپشن برای آن درنظر گرفته است. باچنین مشخصاتی و صرف نظر از نوع گیربکس، SP10 می تواند در ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر برساعت دست یابد.

SP10 در دو مدل کوپه و رودستر (یا بقول آستون مارتین Volante) عرضه می گردد که مدل کوپه رنگ متالیکی Ceramic Grey و مدل رودستر رنگ Titan Grey خواهد داشت. ازجمله مشخصات یکسان هردو مدل نیز می توان به مواردی مانند رینگ های ۱۹ اینچی با کالیبرهای مشکی رنگ ترمز، استفاده از فیبرکربن در اسپلیتر جلو و دیفیوزر، دودی شدن چراغ ها، چرم های مشکی رنگ برای کابین، تلفن بلوتوث، سیستم راهیابی، کروز کنترل و سیستم پخش ۷۵۰ واتی و … اشاره کرد. همچنین پخش ۱۰۰۰ واتی Bang & Olufsen، صندلی های کربنی و دوربین عقب (فقط برای مدل کوپه) نیز بصورت سفارشی قابل انتخاب است.

ناگفته نماند که SP10 نام کلاسی است از سری مسابقات VLN که هرفصل در پیست نوربرگ رینگ آلمان برگزار شده و تنها خودروهای کلاس GT4 نیز اجازه حضور در آنرا خواهند داشت.

مجله پدال
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.