آسمانخراش، یک خودرو را ذوب کرد!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 آسمانخراش، یک خودرو را ذوب کرد!

آسمانخراش، یک خودرو را ذوب کرد!

ممتازنیوز: رشد انبوه آسمانخراش‌های سر به فلک کشیده در لندن اغلب به دلیل مختل کردن دید ناظران مورد انتقاد است اما این بار یک شهروند لندنی شکایت متفاوتی دارد و مدعی شده که یک آسمانخراش خودروی او را ذوب کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، ین شهروند لندنی مدعی است انعکاس شدید تشعشعات خورشیدی از جانب نمای شیشه‌ای برج «واکی تاکی» که یکی از چندین برج پرزرق و برق و در حال احداث در منطقه تجاری قدیمی لندن است، سبب ذوب شدن خودروی «جگوار» او شده که در مقابل برج پارک بوده است.
سازندگان آسمانخراش اعلام کردند که در تلاش برای برطرف کردن مشکل مرتبط با بازتاب نور خورشید در ساعت‌های خاصی از روز از سمت نمای شیشه‌ای این آسمانخراش هستند.
مسئولان شرکت‌های سازنده این آسمانخراش دراین‌باره اظهار داشتند: این پدیده به دلیل ارتفاع کنونی خورشید در آسمان رخ می‌دهد و این پدیده حدود دو ساعت در روز طول می‌کشد. همچنین الگوهای اولیه نشان می‌دهد که وقوع این پدیده تقریبا دو تا سه هفته طول خواهد کشید.
آنها افزودند: تا زمان یافتن راه‌حل مناسب، سه منطقه ویژه پارک خودرو که تحت تاثیر این پدیده قرار می‌گیرند از سرویس‌دهی خارج شده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌«مارتین لیندزی»، راننده‌ای که خودرو‌اش بر اثر تابش آفتاب خسارت دیده در گفت‌وگویی با شبکه بی‌بی‌سی گفت: تنها یک ساعت اتومبیلم را در مقابل آسمانخراش پارک کردم اما وقتی برگشتم دیدم آینه‌های کناری، تابلوی فرمان و آرم آن ذوب شده‌اند.
وی افزود: باور چنین اتفاقی غیرممکن است و مسئولان باید راه‌حلی برای این مشکل بیابند.
این آسمانخراش که در خیابان «فِن‌چرچ» احداث شده ۳۷ طبقه دارد و به دلیل نمای منحصر به فردش که به نظر می‌رسد در طبقات فوقانی به سمت بیرون عریض‌تر شده، «واکی تاکی» نامیده شده است. روی بام این آسمانخراش نیز یک «باغ آسمانی» برای استفاده عموم احداث شده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.