آسمان ایران، امن ترین نقطه در منطقه پر تلاطم خاورمیانه است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد خبر : ۱۶۷۴۸۹

آسمان ایران، امن ترین نقطه در منطقه پر تلاطم خاورمیانه است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

آسمان ایران، امن ترین نقطه در منطقه پر تلاطم خاورمیانه است

در نظام اسلامی، قدرت ابزاری است برای مقابله با نظام سلطه

خبرگزاری ایمنا: محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مراجع بین المللی به طور رسمی اعلام می‌کنند که آسمان ایران با امنیت ترین نقطه در منطقه پرتلاطم کره خاکی است تنها به دلیل ظرفیت پدافند هوایی کشور است. ایران در همه عرصه‌ها در پی دست یابی به نقاط عالی قدرت است.

پنجشنبه ۸ آبان – ۱۵:۴۵

به گزارش ایمنا، نخستین یادواره شهدای منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی امروز (۸ آبان ماه) در اصفهان برگزار شد. محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز از مهمانان و سخنران ویژه این مراسم بود. ابوترابی فرد ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: قدرت یکی از آرمان‌های بلند انسانی است. انسان عاقل در اندیشه افزایش قدرت خویش است و خداوند سبحان بر این خواست فطری بشر مهر تأیید زده و راه رسیدن به قدرت و افق‌های بلند آن را فرا روی بشر تعریف نموده است. انسان‌هایی که جان و روحشان به نور ایمان مزین نیست دایره قدرت را محدود می‌بینند و یا حداکثر در یک فضای بسته قدرت مادی در این عالم طبیت فکر می‌کنند. اگر جان انسان به چراغ ایمان نورانی شد، متناسب با مرتبه ایمان خویش مراتب قدرت را گسترده تر مشاهده می‌کند.
وی افزود: اسلام دراندیشه تربیت انسان قدرتمند است و اوج این اقتدار اتصال به اقتدار الهی است. کسی که علم و اراده اش علم و اراده خداوند است، در قله‌های دانش قرار دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش نظام جمهوری اسلامی برای دست یابی به قدرت و قله های آن سخن گفت و تصریح کرد: نظام اسلامی ریشه قدرت را در دو گوهر گرانبها یعنی علم و ایمان می‌داند. دانش پایه اصلی اقتدار انسان است و با تبدیل علم به ایمان بشر به قله‌های بالاتری از ایمان دست می‌یابد. اگر دفاع مقدس به تابلوی زیبای تاریخ ایران تبدیل شده است به دلیل پیوند گوهر گرانبهای علم و ایمان است.
وی با اشاره به حضور دانش و ایمان در جبهه‌های نبرد گفت: این دو مقوله اقتدار آفرین‌اند. رهبری معظم انقلاب اسلامی تمام توان و عزم و اراده خود را بر اوج گیری این دو مقوله در نظام اسلامی و دنیای اسلام قرار داده است. دشمنان نیز با آگاهی از این موضوع، این دو مقوله را مورد تهدید قرار داده‌اند. آنها نگران رشد علمی ما و ارتقای رشد معنویت و اخلاق در جامعه ما هستند. اگر موضوع هسته‌ای به یک جدال میان نظام اسلامی و نظام سلطه تبدیل شد و در این جدال، نظام اسلامی با اقتدار دشمن را وادار به قبول ایران اسلامی هسته‌ای کرد، تنها به دلیل اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی در مقام عمل، آسمان ایران را به گنبد آهنین تبدیل کرده است و با الهام از سیاست راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پدافند هوایی اولویت اول نیروهای مسلح قرار گرفته است تنها به دلیل توسعه علمی و تبدیل دانش به فناوری و بهره وافر از تجارب علمی مجامع علمی و دانشگاهی است.
ابوترابی فرد افزود: اگر مراجع بین المللی به طور رسمی اعلام می‌کنند که آسمان ایران با امنیت ترین نقطه در منطقه پرتلاطم کره خاکی است تنها به دلیل ظرفیت پدافند هوایی کشور است. ایران در همه عرصه‌ها در پی دست یابی به نقاط عالی قدرت است. ما در اندیشه تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت برتر علمی جهان و به بیان زیبای رهبر معظم انقلاب، مرجعیت علمی ایران هستیم. تولید و تبدیل دانش به فناوری و قرار گرفتن در رده های نخست، کاریست بزرگ اما تبدیل شدن به مرجع علمی در دنیایی که با شتاب بسیار زیاد در عرصه دانش حرکت می کند ،یک آرمان بلند است که از سوی سکان دار نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک اولویت تعریف شده است.
وی خاطر نشان کرد: ما باید در عرصه تبدیل دانش به فناوری و دستیابی به فناوری‌های نوین به یک قدرت پیشتاز بدل شویم. امروزه قدرت بشر در سایه فناوری‌های نوین به دست می‌آید. ایران در عرصه اقتصاد باید جزو رتبه‌های نخست جهان و متکی بر تولید کالا و خدمات با بهترین کیفیت وکمترین قیمت تمام شده باشد. برای تبدیل شدن به چنین قدرتی تمام ظرفیت‌ها از استقلال سیاسی و نیروی انسانی عالم گرفته تا منابع و امکانات ملی و موقعیت ژئوپلتیک همه و همه در اختیار ماست. راه رسیدن به قدرت استفاده از همین موقعیت امروز یعنی موقعیت تحریم است.
وی در ادامه گفت: تحریم ظرفیت است که دشمن برای متوقف کردن چرخه حرکت سیاسی و اقتصادی کشور خلق کرد اما نتوانست به هدف مورد نظر خود دست یابد. ما در اوج تحریم حماسه سیاسی انتخابات سال ۹۲ را آفریدیم و دشمن را وادار کرد که از موضع ضعف بر سر میز مذاکره بنشیند. کشورهای غربی پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارجاع دادند تا ۱۹۴ سانتریفیوژ نسل اول ما تعطیل و جمع آوری شوند اما زمانی که ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را به  ۱۹به هزار رساند، در آستانه تکمیل آب سنگین اراک قرار گرفت، سایت فوردو را تأسیس و حماسه سیاسی سال ۹۲ را خلق کرد آنها با قبول ایران هسته‌ای وارد مذاکره شدند. با ایران مقتدر نمی‌توان با ادبیات مبتنی بر قدرت سخن گفت بلکه باید با ادبیات صحیح وارد گفت و گو شد.
وی گفت: ما قدرت را برای کشور گشایی و یا تهدید دیگران نمی‌خواهیم بلکه قدرت در نظام اسلامی ابزاری است برای جلوگیری از زیاده خواهی های دشمن. بنابراین قدرت در جمهوری اسلامی ایران نخست برای مقابله با نظام سلطه و سپس بهره برداری از آن برای تربیت انسان، بسط عدالت، جلوگیری از ظلم و ریشه کن کردن فقر و تجاوز است.
وی در پایان گفت: نکته کلیدی قدرت در مدیریت صحیح نهفته است. ابا عبدالله حسین (ع) در برابر منکرات فراوانی قرار داشت اما در میان همه آنها، درصدد از میان بردن منکر کلیدی یعنی ریشه کن کردن حکومت یزید برآمد تا بواسطه آن سایر منکرات نیز از میان روند. امام حسین (ع) با نهضت خود در این کار موفق هم شد و توانست زمینه نابودی حکومت بنی امیه را فراهم آورد.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.