آسیایی ها قیمت طلا را گران کردند

۰۱م اسفند ،

آسیایی ها قیمت طلا را گران کردند | چاپ |
سه شنبه ۰۱ اسفند ساعت ۱۲:۱۳

بینا- در پی بازگشت معامله گران چینی از تعطیلات سال نو و افزایش خرید طلا در آسیا قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه با افزایش روبرو شده است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ رویترز، قیمت جهانی طلا هفته قبل تا ۳درصد کاهش یافت و بیشترین افت خود را طی نه ماه اخیر تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران چینی روز قبل در آغاز هفته حجم معاملات طلا در شانگهای را به بالاترین حد طی چند ماه اخیر رساندند.
این گزارش می افزاید، یکی از کارشناسان اقتصادی ژاپن در استاندارد بانک اظهار داشت: تقاضای طلا در آسیا و چین افزایش یافته اما میزان فروش این فلز زرد در کشورهای غربی با افزایش شدیدی مواجه شده است.
بر این اساس، کارشناسان اقتصادی بر این باورند علیرغم اینکه تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا در خارج از این منطقه(آسیا) به سبب چشم انداز مثبت اقتصادی جهان کاهش یافته است ، افزایش تقاضای خرید طلا در کشورهای آسیایی به معنای رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها نمی باشد .
بر پایه این گزارش، هر اونس طلای جهانی امروز با رشد۰٫۳ درصدی در محدوده ۱۶۱۴ دلار و ۵۶ سنت و هر اونس طلای آمریکا نیز با رشد ۰٫۳ درصدی در دامنه ۱۶۱۴ دلار و ۵۰ سنت داد و ستد شده است. این در حالی است که قیمت جهانی طلا هفته قبل به سطح ۱۵۹۸دلار کاهش یافت.
گفتنی است افزایش ارزش دلار آمریکا نیز مانع از جهش قیمت جهانی طلا شده است رشد ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی طی یک ماه اخیر فشارهای بسیاری یر قیمت کالاهای اقتصادی وارد کرده است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.