آشتی با عکاسی در کارگاه آموزشی صمدیان

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

سیف اله صمدیان در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: تلاش می کنم حس آشتی و اعتماد به نفس عکاسی را در دانشجویان زنده کنم.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، کارگاه آموزشی سیف اله صمدیان ۱ اردیبهشت در دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد.

در کارگاه های آموزشی عکاسی و فیلم سازی با تلفن همراه که در بخش دانشگاهی جشنواره همراه تهران برگزار می گردد، اساتید عکاسی و فیلم سازی به دانشجویان می آموزند که با تغییر نگاه خود می توانند از ابزار تلفن همراه در خلق آثار هنری استفاده کنند.

صمدیان در این کارگاه گفت: تلفن همراه از فن آوری هایی است که امکان فیلم سازی و عکاسی را برای هر فردی فراهم کرده و دیگر عکس گرفتن آرزویی دست نیافتنی نیست ولی اینکه چگونه عکس بگیریم، مهم است.

این مدرس فتوژورنالیسم ، سوژه یابی در عکاسی را یک اصل مهم دانست و ادامه داد: همه مشکل عکاسان این است که از چه چیزی عکس بگیرند و چگونه از موضوعات جهان پیرامون به درستی استفاده کنند. شما برای “عکاس” شدن به نگاه تازه متولد شده یک کودک نیاز دارید و این نگاه مرز شما را با “عکس بردار” شدن متمایز می کند.

صمدیان در ادامه با اشاره به لزوم تبلیغ درست برای خرید دیجیتال ادامه داد: جشنواره همراه که امسال با مشارکت دیجی کالا برگزار می گردد مخاطبان را با فرهنگ خرید اینترنتی درگیر می کند و اگر قیمت های این گونه پایگاه اینترنتی ها منصفانه و انسانی باشد مطمئنا قشر عکاسان از این حرکت استقبال خوبی خواهند کرد.

او اضافه کرد: اقدام پسندیده دیگری که در آغاز کارگاه دیدم نمایش فیلمی دربارهٔ تاریخ آنالوگ و دیجیتال دوربین و عکاسی بود و می توانم بگویم که جای این چنین فیلمی در مناسبت هایی مشابه خالی بود.

کارگاه آموزشی دانشگاه خوارزمی با استقبال بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه مواجه شد و در پایان برنامه، شرکت کنندگان در مسابقه پیامکی دیجی کالا، ۱ کمک هزینه خرید تلفن همراه و دو دستگاه هارد اکسترنال دریافت کردند.

کارگاه های آموزشی جشنواره همراه تهران تا ۳۱ اردیبهشت ماه در ۱۵ دانشگاه سراسر کشور برگزار می گردد. جدول این کارگاه ها در پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.tfpf.mobi موجود است و علاقمندان می توانند برای ثبت نام با دبیرخانه جشنواره به شماره ۲۴۸۴۳ تماس بگیرند.
 

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.