آشتی موسیقی پاپ و سنتی به روش سالار عقیلی و رضا صادقی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کنسرت «عشق من ایران» با خوانندگی سالار عقیلی و رضا صادقی سوم و چهارم مهر در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها از ساعت ۱۴ تا ۱۸، ارکستر کنسرت «عشق من ایران» که شامل سازهای ایرانی، کلاسیک غربی و پاپ است در برج میلاد در حال تمرین است.

عباس لطیفی که رهبری ارکستر کنسرت «عشق من ایران» را بر عهده دارد، در باره ترکیب سازهای به کار گرفته شده در این اجرا می‌گوید: «سازهای سه سبک کلاسیک، سنتی و پاپ در این ارکستر کنار هم قرار گرفته‌اند. در واقع من هم زمان رهبری سه گروه را بر عهده دارم که برای خودم تجربه بسیار خوبی است و مطمئن هستم مخاطبان هم از آن لذت می‌برند.»

سالار عقیلی

او در باره قطعات این کنسرت توضیح می‌دهد: «پنج ۵ ترانه ملی، میهنی را سالار عقیلی و پنج ترانه دیگر را رضا صادقی می‌خواند. همچنین یکی از ترانه های رضا صادقی را سالار عقیلی و یکی از ترانه های سالار عقیلی را رضا صادقی هم‌خوانی می‌کند. اجرای دو آهنگ بی کلام هم در برنامه کنسرت ما گنجانده شده است.»

سالار عقیلی هم در پاسخ به این پرسش که هم نشینی موسیقی سنتی و پاپ را در این کنسرت چگونه ارزیابی می‌کند، می‌گوید: «با شرکت در این کنسرت می‌خواهم نشان دهم اهالی موسیقی سنتی هیچ دشمنی با موسیقی پاپ فاخر ندارند. در واقع وقتی پیشنهاد شد با رضا صادقی یک شب روی صحنه برویم، از این که موسیقی‌های سنتی و پاپ جدی در کنار هم اجرا شوند، بسیار استقبال کردم.»

رضا صادقی

این خواننده با اشاره به این که او و رضا صادقی به عشق ایران این کنسرت را برگزار می‌کنند، ادامه می‌دهد: «همیشه در هر کنسرتی که روی صحنه رفته‌ام، با این درخواست تماشاگران روبرو شده‌ام که قطعات میهنی‌ام را که مردم با آن خاطره دارند، اجرا کنم. کنسرت «عشق من ایران» فرصتی است تا به این خواسته که خودم هم سال‌هاست مشتاق آن بوده‌ام، پاسخ دهم.»

وقتی از رضا صادقی در باره همکاری‌اش با یک خواننده موسیقی ایرانی می‌پرسم، او پاسخ می‌دهد: «در این کنسرت نه من وارد جهان موسیقی سنتی می‌شوم و نه سالار عقیلی پاپ می‌خواند، بلکه در کنار هم آهنگ‌هایی با مضمون عشق به ایران را اجرا می‌کنیم.»

او می‌افزاید: «البته دو قطعه دوئت هم خواهیم داشت که یکی از کارهای من و دیگری از ترانه های سالار عقیلی است که اجرای آن‌ها یک اتفاق تازه خواهد بود. این روزها در حال تمرین این قطعات هستیم که چون تجربه ای تازه است، برای خود من طراوت و زیبایی خاصی دارد.»

کنسرت عشق من ایران

ارکستر کنسرت «عشق من ایران» سازهای کلاسیک غربی، ایرانی و پاپ را در بر می گیرد

بحث که به این جا می‌کشد، رهبر ارکستر هم با تاکید بر اهمیت برپایی کنسرت «عشق من ایران» می‌گوید: «یکی از جنبه های مهم برگزاری این کنسرت آن است که طرفداران دو سبک موسیقی سنتی و پاپ با سبک مقابل هم بیشتر آشنا شوند و قضاوت منصفانه تری نسبت به موسیقی پاپ یا سنتی پیدا کنند.»

عباس لطیفی ادامه می‌دهد: «اگر چنین تجربه‌هایی تکرار شوند، مطمئن هستم موسیقی خوب جایگزین آثار تنزل یافته می‌شود. موسیقی پاپ می‌تواند از موسیقی اصیل و نواحی ایران بهره بگیرد و با انتخاب شعرهای قوی‌تر، ذائقه مخاطبان را هم افزایش دهد. موسیقی سنتی هم می‌تواند از تجربه های موفق موسیقی پاپ درس‌هایی بگیرد و بر دایره مخاطبان خود بیفزاید.»

کنسرت «عشق من ایران» به همت شرکت کانون ایران زمین و حمایت شرکت عظیم شهر، شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در دو سئانس در برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.