آشنایی با مرد سال فوتبال آسیا

۱۰م آذر ،

این بازیکن کره‌ای متولد ۱۱ آپریل ۱۹۸۵ در شهر این‌چوان کره جنوبی است. وی فوتبال خودش را در این شهر به همراه برادر بزرگترش در تیم آماتور این‌چوان یونایتد آغاز کرد. هر چند برادرش خیلی نتوانست در زمینه بازیگری موفق باشد و اکنون به عنوان سرمربی در تیم محلی این‌چوان به فعالیت می پردازد.

وی از سال ۲۰۰۷ در ۲۲ سالگی به تیم دائگو پیوست و به سرعت توانست در بین هواداران محبوب شود.هواداران دائگو به خاطر سرعت و مهارت او در کنترل توپ و همچنین رنگ نقره‌ای موهایش به او لقب ” گرگ نقره‌ای ” دادند؛ لقبی که تاکنون نیز برای او مانده است. در سال ۲۰۰۸ پس از اتمام قرار دادش با دائگو چندین باشگاه در لیگ برتر انگلیس از جمله بلکبرن تمایل خود را برای جذب این پدیده کره ای ابراز کردند. او در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ توانست عنوان برترین بازیکن لیگ کره موسوم به (کی لیگ) را از آن خود کند.

لی کئون هون سپس در سال ۲۰۰۹ به تیم جوبیلو ایواتا ژاپن پیوست و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. و پس از آن به تیم قهرمان وقت لیگ قهرمانان آسیا، گامبا اوزاکای ژاپن پیوست.

کئون هون سپس در سال ۲۰۱۱ با قراردادی ۳ ساله به اولسان هیوندای کشورش برگشت و با این تیم توانست به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند. او نیز توانست عنوان ارزشمند ترین بازیکن فصل لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کند.

کئون هون در عرصه ملی در سال ۲۰۰۵ در رقابت‌های جام جهانی جوانان در هلند همراه با کره جنوبی شرکت کرد اما در تمام بازی‌ها نیمکت نشین بود. او سپس در المپیک ۲۰۰۶ آتن و سپس جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ به عنوان بازیکن ثابت کره جنوبی مورد استفاده قرار گرفت. او اولین بازی رسمی خودش برای کره جنوبی را در سال ۲۰۰۷ برابر عراق انجام داد. او در سال ۲۰۰۸ مهم ترین گل ملی خودش را برابر عربستان سعودی در جده به ثمر رساند که به ناکامی کره جنوبی برابر عربستان در خانه این کشور پایان داد. او که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ توانست برای کره جنوبی ۳ گل بزند توانست در فهرست نهایی کره برای جام جهانی ۲۰۱۰ قرار گیرد.

این بازیکن دیروز در رقابت با علی کریمی از ایران و ژنگ ژی از چین عنوان با ارزش بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورد تا پا در جاده‌ی جدیدی از زندگی حرفه‌ای‌اش بگذارد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.