آشنایی مربیان و معلمان پاکستانی با فعالیت‌های کانون

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-گروهی از مربیان و معلمان پاکستانی با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تجربیات آموزشی مربیان کانون بهره‌مند شدند.
 به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن فضلی مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران هدف از این بازدید را کسب تجربه و تبادل فرهنگی دانست تا مربیان و آموزگاران موسسه‌های آموزشی و مدارس کشور پاکستان با حضور در مراکز کانون از نزدیک با برخی از فعالیت‌های این مراکز آشنا شوند.
مدیرکل کانون استان تهران گفت: کانون مجموعه‌ای فرهنگی و تخصصی در حوزه‌ی  کودک و نوجوان است که با ۵۰ سال سابقه در کشور خدمات خود را به کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ ارایه می‌دهد مجموعه‌ای که بدیل آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
در این بازدید مهمانان پاکستانی با روش قصه‌گویی در کانون، سفال‌گری، کتاب‌خوانی و … آشنا شدند.
وی با بیان این‌که در حال حاضر حدود ۸۷۰ مرکز فرهنگی و هنری در کشور وجود دارد افزود: کتاب‌رسانی به کودکان و نوجوانان روستایی و آشنا کردن آن‌ها با آخرین تحولات حوزه‌ی فکر و اندیشه، از دیگر فعالیت‌های کانون است.
مشاور مدیرعامل کانون تصریح کرد: کتاب‌خانه‌های کانون به‌صورت ثابت، سیار و پستی در سراسر کشور به مخاطبان کودک ونوجوان خود خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارایه می‌دهند.
فضلی با اشاره به این که نزدک به ۴۰ فعالیت در مراکز فرهنگی و هنری کانون اجرا می‌شود گفت: فعالیت‌های کانون در حوزه‌های فرهنگی، حوزه ادبی، هنری، علوم و معارف اسلامی ارایه می‌شود.
وی همچنین توضیح داد که در کتاب‌خانه‌های فراگیر کانون کودکان و نوجوانان عادی در کنار بچه‌های با نیازهای ویژه و معلول به فعالیت‌ می‌پردازند.
گفتنی است این مهمانان به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری به ایران دعوت شده‌اند تا به طور مستقیم با فعالیت‌هایی که در کتاب‌خانه‌های کانون انجام می‌شود آشنا شده و از کانون الگو برداری کنند.
 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.